راهنمای خرید میز ناهار خوری

میز ناهار خوری در طی سال های اخیر به یکی از وسایل مهم در منزل تبدیل شده است و جایگاه تجملاتی خود را از دست داده است و به یک ضرورت در بین لوازم خانگی بدل شده است.

لذا امروز قصد داریم در خصوص خرید میز ناهار خوری و به طور خاص میز ناهار خوری چهار نفره نکات مهمی را به شما عزیزان، که نسبت به چیدمان وسایل منزل خود حساسیت بالایی دارید، عرض نماییم. تا پایان با ما همراه باشید.

 

انواع میز ناهارخوری بر اساس متریال

میز های ناهارخوری بر اساس معیارهای متفاوتی دسته بندی می شوند.

اما از مهم ترین و اساسی ترین معیار های دسته بندی میزهای ناهارخوری می توان به دسته بندی بر اساس متریال به کار رفته اشاره کرد.

میزهای ناهارخوری با جنس های مختلف اعم از چوب، فلز، شیشه و … طرفداران خاص خود را دارد و هر کدام از آن ها به منظور خاصی و در جای مناسب خود باید مورد استفاده قرار بگیرند تا بیشترین زیبایی و کارایی را داشته باشند.

میز ناهارخوری چوبی

میزهای ناهار خوری که از جنس چوب هستند، معمولا از چوب های راش و توسکا تولید می شوند.

البته شایان ذکر است که پایه های میز ناهارخوری چوبی معمولا از جنس چوب های نامبرده است و برای سطح رویی میز از MDF و یا HDF استفاده می شود.

همچنین برای به حداکثر رساندن مقاومت میزهای ناهارخوری چوبی از روکش سوپر راش بر روی سطح میز استفاده می کنند.

برخی از میزهای ناهارخوری با پیچ و مهره به یکدگر پرچ می شوند و در واقع به شکل یک تکه نیستند.

از مزایای این نوع میز ها در قسمت پایه، می توان به مقاومت در برابر رنگ پریدگی نام برد و در مقابل کی از معایب آنها شل شدن پیچ و مهره ها در اثر استفاده زیاد است.

اگر پایه های میز و سطح رویی میز به طور یکپارچه و یک تکه باشند امکان لق شدن در قسمت پیچ و مهره ها وجود نخواهد داشت و به همین دلیل برای خانواده ها نیز صرفه ی مناسب تری داشته و به طور کلی طول عمر میز ناهارخوری افزایش می دهد.

 

میز ناهارخوری MDF

میز های ناهار خوری از جنس ام دی اف معمولا دارای تنوع چندانی نیستند زیرا در کل تنوع چندانی در MDFها وجود ندارد در نتیجه میزهای حاصل از این نوع چوب ها نیز دارای تنوع آنچنانی نخواهند بود.

اما از مزایای این میزها می توان به دوام و استحکام بسیار بالای آن ها اشاره کرد.

این استحکام به دلیل وجود روکش PVC است که بر روی سطح میز کشیده می شود و موجب به حداکثر رسیدن مقاومت میز می شود.

میز ناهارخوری فلزی

این نوع میز های ناهارخوری که استفاده از ان ها برای میز های ناهار خوری 4 نفره منطقی است و اصولا برای تعداد نفرات بالا تولید نمی شوند، دیگر به طور عام در منازل کاربرد نداشته و تقریبا استفاده از آن ها محدود به فضاهای رستوران ها شده است که نوعی میز ناهار خوری مدرن محسوب میشوند.

از معایب میز های ناهار خوری فلزی می توان به جدا شدن شیشه ی متصل شده بر فلز بعد از استفاده ی طولانی مدت و همچنین ایجاد نکردن حس زیبایی برای علاقه مندان به دکوراسیون اشاره کرد، ولی میز های فلزی همچنان طرفداران خود را به دلیل سبک وزن بودن و مقاومت داشتن در برابر رطوبت، حفظ کرده است.

 میزهای شیشه ای

این میزها که در واقع ترکیب چوب و شیشه یا فلز و شیشه هستند، معمولا انتخاب طراحان دکوراسیون برای فضاهای کوچک است.  و به عنوان میز ناهار خوری کم جا نیز شناخته می شوند.

زیرا استفاده از شیشه برای فضاهای کوچک باعث بزرگ به نظر رسیدن فضا می شود و می تواند خطای دید مناسبی ایجاد کند.

لذا توصیه ی ما به شما عزیزان در صورت داشتن فضای کوچک برای قرار دادن میز ناهار خوری، استفاده از میزهای شیشه ای است.

استانداردهای میز ناهار خوری

میزهای ناهارخوری علاوه بر تنوع در جنس، در طرح نیز تفاوت های زیادی با یکدیگر دارند.

امروزه میز های ناهار گرد نیز طرفداران بسیاری دارد. اما از دیدگاه یک طراح برای فضاهای بزرگ، که می خواهیم قسمت زیادی از فضا را با میز ناهار خوری پر کنیم، استفاده از میز ناهار خوری مستطیل مناسب است.

در صورتی که فضای شما محدود باشد و نیاز شما یک میز ناهار خوری کم جا است، ما میزهای گرد را به شما پیشنهاد می دهیم که علاوه بر ظاهر شیک و مدرن فضای شما را بزرگتر نشان داده و جلوه ی لوکس و مدرن را به منزل شما خواهند داد.

همچنین میزهای گرد  برای منزلی با دکوراسیون به سبک مدرن و یا مینیمال بسیار تناسب دارد.

برای خرید میز ناهارخوری متناسب دکوراسیون منزل خود می توانید به سایت دهکده چوب سری بزنید و تمام آن چه که در رویای خود دارید را به حقیقت تبدیل کنید.

 

میز ناهار خوری ۴ نفره

از آنجاییکه میزهای ناهارخوری چهار نفره دارای بیشترین استفاده در منازل هستند، به بررسی ویژگی های آن ها به طور خاص خواهیم پرداخت.

این میزها به شکل مربع و دایره تولید می شوند. ارتفاع این میزها ثابت است و بدون در نظر گرفتن قد افراد طراحی می شوند.

ارتفاع میز های استاندارد در بازه ی 71 تا 76 سانتی متر است ولی این میزها در طول و عرض و ضخامت می توانند بر حسب سلیقه مشتری تغییر کنند.

ابعاد میز ناهار خوری مربع به طور معمول 96*96 است ولی در میز های دایره ای به دلیل دایره بودن پارامتر قطر را در نظر میگیریم که معمولا در اندازه 100 سانتی متر است.

پر واضح است که ابعاد نامبرده، اندازه های استاندارد تولید کنندگان برای تولید میز ناهار خوری 4 نفره است، اما شما عزیزان می توانید در صورت نیاز و سلیقه این میزها را در ابعاد مورد نظر خود را از سایت دهکده چوب سفارش دهید و یک خرید لذت بخش را تجربه کنید.

سخن پایانی

در این مقاله سعی نمودیم یکی از پارامترهای های خانه های مدرن، یعنی میز ناهارخوری، را بررسی نماییم و به ویژگی ها و انواع متریال به کار رفته در فرایند تولید آنها اشاره کنیم.

همچنین به معرفی میز ناهارخوری چهار نفره به عنوان استاندارد ترین نوع میز اشاره کردیم و ویژگی های آن و موارد استفاده آن را ذکر نمودیم.

امیدواریم دانستن این نکات در زیباتر کردن هر چه بیشتر منازل شما عزیزان کارساز باشد و بتوانید در هنگام خرید با توجه به فضای در اختیار و سبک چیدمان منزل خود اقدام به خرید مناسب ترین نوع میز ناهار خوری کنید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *