khodro.5

آئین نامه واردات خودرو به زودی ابلاغ می‌شود

تصویر روز: وزیر صنعت، معدن، تجارت گفت: آئین نامه واردات خودرو در دستور قرار دارد و به زودی ابلاغ خواهد شد.

به گزارش ایسنا ، در روزهایی که شایعه استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنان مطرح است، فاطمی امین به دعوت نمایندگان استان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی برای کلنگ‌زنی آغاز عملیات اجرایی ۲ کارخانه صنعتی و حضور در چند شهرستان خراسان شمالی راهی این استان شد اما پیش از آن صبح امروز در بازدیدی یک ساعته از شهرستان قوچان از برخی واحدهای شهرک صنعتی شماره ۲ و مجتمع آساک دوچرخ دیدار کرد.

سید رضا فاطمی امین در حاشیه بازدید از مجتمع دوچرخه‌سازی آساک در جمع خبرنگاران عنوان کرد: در پی بازدید از شهرک صنعتی شماره ۲ متوجه شدیم مهمترین مشکل آنجا تامین پست برق است که پروژه راه‌اندازی پست برق مزبور از سال قبل آغاز شده اما باید بخشی از منابع را تامین کنیم که حتما پیگیری می‌کنیم تا در اسرع وقت تامین و زودتر فعال شود.

وی افزود: وقتی پست برق و سایر زیرساخت‌ها فعال شود، می‌توان انتظار داشت سرمایه‌گذاران اقبال بیشتری به سرمایه‌گذاری در این مجموعه داشته باشند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به وضعیت کارخانه دوچرخه‌سازی آساک قوچان گفت: وضعیت این کارخانه تاسف‌آور است. مجموعه‌ای با این حجم از سرمایه‌گذاری می‌تواند حداقل در گام اول برای ۱۰۰ نفر اشتغال ایجاد و در بهترین حالت با ۵۰۰ نفر فعالیت کند.

وی اظهار کرد: چند مشکل اساسی همچون مشکلات مالیاتی و بدهی بانکی مجتمع آساک‌ دوچرخ باید در ستاد تسهیل استان پیگیری شود تا در اسرع وقت از محل منابعی در قانون بودجه یا وزارتخانه سرمایه در گردش را تامین خواهیم کرد.

فاطمی امین با تاکید بر اینکه محصول تولیدی این واحد صنعتی بازار فروش مناسبی دارد، تصریح کرد: اکثر مشکل این واحد کمبود سرمایه در گردش است که برای حل آن ابتدا باید وضعیت حقوقی شرکت مشخص شود.

وی در ادامه با اشاره به پیشنهاد راه‌اندازی مرکز تجاری تهران عشق‌آباد نیز بیان کرد: این مرکز شبیه شرکت‌های کسب و کار است و تنها یک واحد دولتی نیست و توانایی دارد خدمات کسب و کار ایرانی همچون مشاوره حقوقی و بازار یابی را ارائه دهد.

وزیر صنعت، معدن، تجارت افزود: با راه‌اندازی این مرکز زمینه لازم برای شرکت‌های ایرانی برای فعالیت فراهم می‌شود و با توجه به اینکه شهرستان قوچان به عشق‌آباد، پایتخت کشور ترکمنستان، نزدیک است، می‌تواند بیشتر از این موضوع استفاده کند.

وی سوالی مبنی بر تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت و جدایی بخش بازرگانی از این وزارتخانه را پاسخ نداد و در پاسخ به چگونگی دستورالعمل واردات خودرو گفت: بحث قرار نبود خودرویی شود اما آئین‌نامه واردات خودرو در دستور کار قرار دارد و به زودی ابلاغ خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *