دستگیری باند بزرگ سرقت خودرو کشور

فرمانده انتظامی البرز گفت: با تلاش ماموران پلیس آگاهی این استان اعضای یک باند بزرگ سرقت خودرو در کشور شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز؛ سردار عباسعلی محمدیان گفت: اعضای این باند ۱۵ نفره با سرقت خودرو‌های پژو پارس و زانتیا اقدام به سند نمره و استوک فروشی قطعات آن‌ها در سراسر کشور می‌کردند.

وی اضافه کرد: در پی وقوع سرقت‌های سریالی خودرو‌های زانتیا و پژو پارس با یک شیوه مشترک در سطح شهرستان‌های کرج و فردیس، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی افزود: بررسی‌های اولیه از مناطق وقوع سرقت حاکی از این بود که سارقان در گروه‌های سه و چهار نفره با استفاده از یک دستگاه خودروی مزدا ۳ خودرو‌های پارک شده در مناطق خلوت را شناسایی کرده و در کمتر از چند ثانیه آن‌ها را به سرقت می‌بردند.
فرمانده انتظامی استان البرز خاطرنشان کرد: کارآگاهان با انجام اقدامات اطلاعاتی موفق به شناسایی هویت یکی از سارقان حاضر در سرقت‌ها شدند و با تحت نظر قرار دادن تحرکات وی فصل جدیدی از اطلاعات بر روی پلیس باز و مشخص شد که این سارقان در قالب یک باند کشوری اقدام به سرقت خودرو‌های زانتیا و پژو پارس کرده و با فروش آن‌ها به مالخران حرفه‌ای در سراسر کشور در زمینه سند نمره و استوک فروشی قطعات آن در بستر اینترنت فعالیت می‌کنند.

سردار محمدیان اظهار داشت: پس از چندین ماه تلاش بی وقفه و به کارگیری اقدامات گسترده اطلاعاتی از سوی کارآگاهان پلیس آگاهی البرز، اعضای باند ۱۵ نفره سرقت خودرو در چندین استان کشور شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی در یک عملیات هماهنگ در سراسر کشور دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی البرز با اشاره سوابق متعدد متهمان دستگیر شده در زمینه سرقت، اضافه کرد: در بازرسی از مخفیگاه متهمان بیش از یک هزار قطعه خودرو‌های سرقتی و ۱۰ دستگاه خودروی سرقتی کشف شد.

وی با بیان اینکه متهمان پس از تکمیل پرونده برای انجام مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند، خاطرنشان کرد: تلاش پلیس و دستگاه قضایی برای شناسایی مالباختگان این پرونده همچنان ادامه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *