bazneshasteh.1

ساعتی ۲۱ نفر بازنشسته می‌شوند

تصویر روز: در سطح اداره کل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ در هر ساعت کاری ۲۱ نفر، روزی ۱۷۰ نفر و در هر ماه به طور میانگین بیش از ۳ هزار و ۷۵۰ نفر بازنشسته می‌شوند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل غرب تهران بزرگ؛ دکتر سعید حسینی، مدیر کل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ که در حاشیه نشست شورای اداری این اداره کل سخن می‌گفت، افزود: در سطح سازمان تامین اجتماعی بیش از ۴ میلیون بازنشسته و مستمری‌بگیر تحت پوشش حمایت‌های تامین اجتماعی می‌باشند که از این تعداد بیش ۳۵۲ هزار نفر تحت پوشش این اداره کل قرار دارند که ۸% از کل بازنشستگان و مستمری‌بگیران کشور را تشکیل می‌دهند، بر اساس آمار سه ماهه گذشته بیش از ۱۱ هزار و ۲۵۰ نفر از بیمه‌شدگان تحت پوشش این اداره کل نیز به جرگه بازنشستگان پیوستند.
حسینی افزود: از ۱۱ هزار حکم صادرشده در سطح ۱۵ شعبه تابعه ۱۰ هزار و ۶۵۰ نفر درخواست بازنشستگی به صورت غیرحضوری داشتند.
وی در خصوص اجرای قانون سخت و زیان‌آور گفت: این قانون در حال اجرا می‌باشد و طی سه ماه اخیر و از جمع ۱۱ هزار بازنشسته در سطح غرب تهران ۲ هزار و ۶۱۶ نفر احکام صادره با عنوان برقراری مستمری و بازنشستگی در کارهای سخت و زیان‌آور بوده است.
مدیر کل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ با اشاره به گرامیداشت روز خانواده و تکریم بازنشستگان گفت: بازنشستگان و سالمندان سرچشمه معرفت، دانش، تجربه و مایه برکت هر خانواده‌ای می‌باشند.
وی توجه به اخلاقیات و تکریم از بازنشستگان را در دین مبین اسلام بسیار مهم دانست و تاکید کرد: در دین مبین اسلام و در آموزه‌های دینی و به ویژه قرآن کریم و احادیث امامان معصوم توجه به اخلاق از واجبترین اعمال است و احترام به والدین یکی از شاخص‌های اخلاقیات شمرده شده و مهمترین تکلیف الهی، نیکی به پدر و مادر است و حتی همانند جهاد در راه خدا از آن یاد شده است.
حسینی دغدغه‌های اقتصادی، امور درمانی و تکریم بازنشستگان را از مهمترین چالش‌های سالمندان و بازنشستگان دانست و افزود: سازمان تامین اجتماعی با برقراری ارتباط با بازنشستگان از طریق کانون‌های بازنشستگی به عنوان نمایندگان جمعیت کثیر این قشر دلسوز، تعامل دوسویه دارد و تمام تلاش خود را در به حداقل رساندن مشکلات آنها به کار می‌گیرد.
مدیر کل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ افزود: اجرای طرح کرامت رضوی، افزایش تسهیلات قرض‌الحسنه بازنشستگان، ارتقاء سطح سواد سلامت، تولیدات فرهنگی و آموزشی، افزایش پوشش بیمه تکمیلی، راه‌اندازی سامانه جامع ارتباط با بازنشستگان، توسعه خدمات غیرحضوری از جمله طرح‌های ارتقاء سطح خدمات به جامعه میلیونی بازنشستگان و مستمری‌بگیران است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *