lavazem khanegi

کمبود لوازم خانگی نداریم

تصویر روز: معاون وزیر صمت گفت: در محصولاتی که مشابه داخلی دارد و سطح رضایت مشتری بالا باشد واردات نخواهیم داشت، اما در محصولاتی که تولید نداشته باشیم، از ظرفیت‌های مختلف استفاده خواهیم کرد.

محمد مهدی برادران در گفت‌وگو با فارس و در پاسخ به این سوال که آیا واردات لوازم خانگی آزاد می‌شود، گفت: وقتی بازار رقابتی باشد و محصولات داخلی بتواند نیاز کشور را تامین کند، دلیلی برای واردات محصولات مشابه نداریم.

* آمادگی برای سرمایه‌گذاری مشترک در حوزه تولید موبایل در کشور

معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: البته در برخی از حوزه ها مانند موبایل و یا کمپرسور آمادگی و تمایل برای سرمایه‌گذاری مشترک در کشور را داریم.

* می‌توانیم به صادرکننده لوازم خانگی تبدیل شویم

وی بیان داشت: به دنبل این هستیم که در عرصه‌های بین‌المللی در حوزه لوازم خانگی به یک صادرکننده تبدیل شویم و با توجه به اقدامات انجام شده طی سال‌های اخیر این پتانسیل وجود دارد.

برادران با بیان اینکه مشکل در زمینه تولید لوازم خانگی وجود ندارد، گفت: دغدغه اصلی ما کیفیت و ضمانت و خدمات پس از فروش است.

* کیفیت تولیدات لوازم خانگی ارتقا می‌یابد

معاون صنایع عمومی وزارت صمت اظهار داشت: از سال آینده رویکرد معاونت صنایع عمومی وزارت صمت در حوزه لوازم خانگی که تکمیل زنجیره تولید و تامین محصولات لوازم خانگی بود به ارتقا کیفیت تغییر خواهد کرد و در حوزه لوازم خانگی بیشتر به کیفیت، ضمانت و خدمات پس از فروش فکر خواهیم کرد.

* محصولات مشابه داخلی را به هیچ وجه وارد نمی‌کنیم

وی درباره واردات لوازم خانگی بیان داشت: در محصولاتی که مشابه داخلی دارد و سطح رضایت مشتری بالا باشد به هیچ وجه واردات نخواهیم داشت، اما در محصولاتی که تولید نداشته باشیم و یا تولیداتمان کفایت نکند و یا رضایت مشتری از نظر قیمت و کیفیت فراهم نشود، از ظرفیت‌های مختلف استفاده خواهیم کرد.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه برخی از محصولات لوازم خانگی از جمله ماشین ظرف شویی پاسخگوی نیاز داخلی نیست و آیا ممکن است در این محصولات واردات انجام شود گفت: با توجه به پروژه هایی که افتتاح خواهیم کرد، نیاز به این بخش نیز تامین می‌شود.

* در شیوه فروش شرکت‌های لوازم خانگی نمی‌توانیم مداخله کنیم

برادران در پاسخ به این سوال که چه برخوردی با فروشندگان لوازم خانگی که محصولات خود را به علت کمبود در بازار پیش فروش می‌کنند و به این روش از وضعیت سوء استفاده می‌کنند، صورت می‌گیرد، گفت: ما نمی توانیم در حوزه شرکت‌ها دخالت کنیم، پیش فروش لوازم خانگی توسط شرکت‌ها یکی از روش های عرضه تولیدکنندگان است.

وی افزود: بنابراین در بازار رقابتی تولید کنندگان می‌توانند از روش های مختلف برای عرضه استفاده کنند و با توجه به اینکه این اقدام یک روش فروش و عرضه است و ادامه این روند نیز بستگی به استقبال مشتریان و خریداران دارد، بنابراین ما نمی‌توانیم دخالتی داشته باشیم.

معاون وزیر صمت بیان داشت: هیچ کمبودی در حوزه محصولات لوازم خانگی وجود ندارد و اتفاقا شرکت تولید کننده‌ای که اقدام به پیش فروش کرده است، با توجه به آماری که از موجودی انبارها در دست داریم، انبارهایش مملو از کالا است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *