saham edalat

خبر خوش برای دارندگان سهام عدالت

تصویر روز: سرپرست اداره نظارت بر بورس‌های سازمان بورس گفت: سهامداران سهام عدالت ۱ میلیون تومانی در حدود ۲ میلیون تومان و سهامداران ۵۳۲ هزار تومانی در حدود یک میلیون و یکصد هزار تومان سود سهام عدالت دریافت خواهند کرد.

به گزارش صداوسیما، پیمان حدادی با بیان اینکه دامنه نوسان یکی از عوامل ایجاد صفوف خرید و فروش در بازار و تشدید هیجان در تصمیم گیری‌های بازار بود، اظهار کرد: این موضوع مطالبه به حقی بود که فعالان بازار سرمایه سال‌های سال از نهاد ناظر سازمان بورس داشتند و سازمان بورس صدای فعالان بازار سرمایه را شنید و در فروردین امسال دامنه نوسان نماد‌های درج شده در بازار اول بورس و فرابورس را یک درصد افزایش داد.

او در ارتباط با افزایش دامنه نوسان گفت: در جلسه اخیر هیئت مدیره سازمان بورس بعد از بررسی گزارش‌هایی از بورس و فرابورس، نتیجه بر آن شد که یک درصد به دامنه نوسان سهام شرکت‌های بازار اول بورس و فرابورس اضافه شود، بنابراین دامنه نوسان از ۶ به ۷ درصد رسید. همچنین در این جلسه به شرکت بورس و فرابورس تکلیف شد تا پایان شهریور پیشنهادات خود را در ارتباط با تغییر پذیرش نماد‌ها دربازار‌های مختلف ارائه کنند و اگر نیاز به ایجاد بازار جدیدی وجود دارد، اعلام شود.

سرپرست اداره نظارت بر بورس‌های سازمان بورس گفت: در صورت مثبت بودن گزارش‌های تحلیلی این ۲ بورس در پاییز امکان تغییر دامنه نوسان هم برای نماد‌های بازار اول و هم برای نماد‌های بازار دوم وجود دارد.

حدادی بیان کرد: افزایش دامنه نوسان نشان داد، نقد شوندگی در بازار سرمایه افزایش پیدا کرده و کمتر شاهد تشکیل صفوف خرید وفروش هستیم به شکلی که تا حدود زیادی هیجان در تصمیم گیری در بازار سرمایه را کم کرده است.

وی در ادامه پاسخ به این پرسش که نماد شرکت‌های سرمایه گذاری استانی چه زمانی باز می‌شود، گفت: باید ابتدا زمان برگزاری مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت مشخص شود. با مشخص شدن تاریخ برگزاری مجامع توسط شورای عالی بورس، سازمان بورس آمادگی برگزای این مجامع را دارد.

دستیار ویژه و مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت با بیان اینکه پیش بینی می‌شود سود سهام عدالت دوبرابر و به ۶۰ همت برسد، تصریح کرد: سهامداران سهام عدالت ۱ میلیون تومانی در حدود ۲ میلیون تومان و سهامداران ۵۳۲ هزار تومانی در حدود یک میلیون و یکصد هزار تومان سود سهام عدالت دریافت خواهند کرد.

وی در ارتباط با زمان اجرایی شدن سود سهام عدالت گفت: اگر شرکت‌های سرمایه پذیر سهام عدالت همکاری لازم را انجام دهند، امکان دارد برنامه ریزی به نحوی انجام شود که واریز سهام عدالت طی ۲ مرحله، مثلا انتهای پاییز ۱۴۰۱ و انتهای زمستان ۱۴۰۱ پرداخت شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *