hariri

فرصت‌های بی‌نظیر سازمان همکاری شانگهای برای ایران

تصویر روز: رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین اعلام کرد، عضویت ایران در سازمان‌های اقتصادی مصونیت ایران را مقابل تحریم‌های یکجانبه غرب بیشتر خواهد کرد.

«مجیدرضا حریری» در گفت و گوی اختصاصی با خبرگزاری ایران‌پرس درباره اهمیت شرکت ایران در نشست سران سازمان همکاری شانگهای در ازبکستان تصریح کرد، این سازمان ابتدا بر مبنای امنیتی تشکیل شد اما به مرور و از سال ۲۰۱۵ عمده فعالیت‌های آن به سمت پیمان‌های جمعی و فعالیت‌های اقتصادی حرکت کرد.

رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین تاکید کرد، با توجه به عضویت کشورهایی مانند چین و هند در سازمان همکاری شانگهای، حضور ایران در این سازمان فرصت‌های اقتصادی و سیاسی خوبی فراهم خواهد کرد.

حریری افزود، سازمان همکاری شانگهای از نظر بازار، تعداد جمعیت، اندازه‌های اقتصادی مطرح در جهان، میزان درآمد و نقش کشورهای عضو در تجارت بین‌المللی، فرصت‌های بی‌شماری برای اعضاء از جمله ایران فراهم می‌آورد.

وی با بیان اینکه در آینده فعالیت‌های سازمان همکاری شانگهای رنگ و بوی اقتصادی بیشتری خواهد گرفت تصریح کرد، ظرفیت‌های سازمان همکاری شانگهای فرصت‌های بالقوه‌ای برای ایران فراهم می‌کند و باید تلاش شود با حضور فعال‌تر در این سازمان از این فرصت‌ها به‌خوبی استفاده شود.

رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین با بیان اینکه صاحب‌نظران معتقدند، آینده اقتصاد جهان در آسیا به ویژه در آسیای جنوبی و آسیای جنوب شرقی است گفت، شرق آسیا و جنوب آسیا یک مرز ارتباطی با غرب آسیا و غرب جهان دارد که این مرز عملا کشور ایران است.

حریری اظهار کرد، ایران با توجه به موقعیت خود می‌تواند به‌عنوان دروازه ورود و خروج به سازمان همکاری شانگهای باشد و دنیای غرب را به اقتصاد پویای شرق آسیا متصل کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *