30b0d6fc 0

تشکیل پرونده سلامت برای بازنشستگان کرج

تصویر روز: رییس کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی کشور در همایش آموزشی ارتقای سطح سواد سلامت بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی شهرستان کرج از راه اندازی کلینیک طب سالمندی و ارزیابی و تشکیل پرونده سلامت سالمندان در کانون کارگران بازنشسته و مستمری بگیر شهرستان کرج خبر داد .
به گزارش روابط عمومی مدیریت درمان تامین اجتماعی استان البرز ؛ رییس کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی کشور با اشاره به افزایش جمعیت سالمندان در سالهای آتی اظهار داشت : در حال حاضر در حدود هشت و نیم میلیون نفر جمعیت سالمند در کشور داریم که در سالهای آتی افزایش چشمگیر جمعیت سالمندی را شاهد خواهیم بود .
مهندس شادبخش افزود : دوران سالمندی ، دوران اجتناب ناپذیری است که برای همه اتفاق می افتد . شعار سالمند سالم از نیازهای بسیار مهم هر جامعه است که کشورهای پیشرفته توجهی ویژه ای به این مقوله دارند .
وی افزود : با توجه به شرایطی که در استان البرز وجود دارد می توانیم با بهره گیری از متخصص طب سالمندی و اختصاص فضا و تامین امکانات و همکاری مدیریت درمان تامین اجتماعی استان البرز ، اقدام مناسبی را برای ارزیابی و تشکیل پرونده سلامت بازنشستگان و مستمری بگیران این استان بعمل آوریم .
ریس کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران کشور بیان داشت : در حوزه درمان مشکلاتی فراوانی وجود دارد و یکی از نیازهای اساسی و ضروری بهره گیری از طب سالمندی و ارزیابی و تشکیل پرونده سلامت بازنشستگان و مستمری بگیران است که این اقدام کمک زیادی به تحقق شعار سالمند سالم می کند .
در این همایش دکتر رضا پاکروان ، متخصص طب سالمندی ضمن ارایه مطالب آموزشی در خصوص پیشگیری و درمان بیماریهای دوران سالمندی اظهار داشت : دوران سالمندی بخش مهمی از زندگی هر شخص است و این دوره اجتناب ناپذیر زندگی همه است و باید شرایطی را فراهم نماییم تا سالمند دیرتر با مشکل برخورد کند و در صورت برخورد به مشکل نیز چگونگی مراقبت از خود و در نهایت عزت نفس خویش را حفظ کند .
دکتر پاکروان افزود : خواب ، تغذیه ، سقوط و خوردن به زمین ، مشکلات ادراری ، مشکلات گوارشی و مشکلات روحی و روانی از مسایل و مشکلات مهم دوران سالمندی است که در صورت بروز این مشکلات و عدم درمان مناسب ، علاوه بر خود شخص ، مشکلاتی را نیز از لحاظ اقتصادی ، خانوادگی و اجتماعی و مهمتر از همه عزت نفس بوجود می آورد .
این متخصص طب سالمندی خاطر نشان کرد : این جلسات آموزشی ارتقای سطح سواد سلامت بازنشستگان و مستمری بگیران اقدام شایسته ای به منظور راهنمایی ، آگاهی بخشی و برنامه ریزی برای ارزیابی و تشکیل پرونده سلامت بازنشستگان است و در این جلسات آموزش و راهنمایی کلی در خصوص مشکلات و بیماریهای دوران سالمندی انجام می گیرد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *