وارنیش تراپی کودکان در همدان

رییس گروه سلامت دهان و دندان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان از وارنیش تراپی ۱۶ درصد کودکان ۳ تا ۶ ساله در استان همدان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ ندا دادایی گفت: والدین می‌توانند برای وارنیش تراپی کودکان خود به مراکز بهداشتی مراجعه کنند.
وی با اشاره به اینکه در سال جاری ۱۶ درصد از کودکان ۳ تا ۶ ساله در استان همدان وارنیش تراپی دریافت کرده‌اند گفت: انتظار داریم با هدف کاهش پوسیدگی دندان تا پایان سال این پوشش بیشتر شود.

رئیس گروه سلامت دهان و دندان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان تصریح کرد: وارنیش به اندازه کافی تهیه شده و در اختیار مراکز بهداشت قرار گرفته است و همه والدین می‌توانند با مراجعه به نزدیکترین مرکز یا پایگاه جامع سلامت در نزدیکی محل زندگی خود این خدمت را دریافت کنند.

دادایی افزود: وارنیش فلوراید ماده حاوی فلوراید است که برای کاهش پوسیدگی دندان بر روی مینای دندان گذاشته می‌شود.

رئیس گروه سلامت دهان و دندان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه وارنیش تراپی دانش‌آموزان مدارس ابتدایی هر سال در مدارس انجام می‌شود گفت: با توجه به تأثیری که فلوراید در کاهش پوسیدگی دارد، وارنیش فلورایدتراپی در همه دنیا مطمئن‌ترین و مؤثرترین راه برای کاهش پوسیدگی دندان است و به همین علت انجام این خدمت به صورت دو نوبت در سال برای دانش‌آموزان به فاصله هر شش ماه‌ی کبار انجام می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *