darokhaneh.2

27 قلم داروی پرمصرف در طرح دارویار

تصویر روز: رئیس سازمان بیمه سلامت ایران گفت: ۲۷ قلم داروی پر مصرف و دیابتیک به زودی در طرح دارویار تحت پوشش قرار می‌گیرد.

به گزارش ایرنا، محمد مهدی ناصحی در آیین نکوداشت روز ملی بیمه سلامت که در هتل قلب برگزار شد، افزود: در بحث پرداخت های طرح دارویار بدهی نداریم و همه تعهدات به روز پرداخت شده اند تا موسسات ارایه خدمات پزشکی با توجه به مشکلات، نقدینگی کافی را در اختیار داشته باشند.

وی افزود: با اجرای طرح دارویار پرداخت از جیب مردم کاهش یافته است، هر چند اشکالاتی وجود دارد و برخی داروها در سامانه تعریف نشده است که به زودی این مشکل رفع می شود.

ناصحی تصریح کرد: اکنون سازمان بیمه سلامت به بیماران اوتیسم و معلولان در مراکز خصوصی با تعرفه بخش خصوصی خدمات پرداخت می کند و با این اقدام برخی از مشکلات آنها برطرف شده است.

وی ادامه داد: داروهای مورد نیاز برای ۱۳ هزار و ۵۰۰ بیمار صعب العلاج نیز در قالب طرح دارورسان با رعایت شرایط بیماران در منزل، تامین می شود که اکنون این طرح در تهران اجرایی شده است و در شهرستان‌ها نیز با اجرای آن، بیماران مشکلی از لحاظ دسترسی به دارو ندارند، اما عمده مشکل در تهران بوده است.

رئیس سازمان بیمه سلامت با اشاره به پوشش رایگان سه دهک پایین جامعه، اظهار داشت: پنج میلیون و ۴۰۰ هزار نفر بیمه شدند و برای بیش از یک میلیون نفر نیز در حاشیه شهرها پزشک تعیین کردیم تا دسترسی آسانی به خدمات پزشکی داشته باشند.

به گفته ناصحی، در اجرای نسخه الکترونیک نیز گام بزرگی برداشته شد و بیش از ۱۰۰ میلیون نسخه الکترونیکی انجام شده است که از سازمان های مربوطه نیز می خواهیم سریعتر این نسخه الکترونیکی را کامل کنند.

پرداختی مردم در تامین دارو کاهش یابد

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین، گفت: دارو، بیشترین دغدغه ما در کمیسیون است و باید پرداختی از جیب مردم در تامین دارو کاهش یابد زیرا بسیاری از افراد توان مالی ندارند.

حسینعلی شهریاری اظهار کرد: نگرانی ما در بحث دسترسی مردم به دارو جدی است و ایجاد صندوق بیماران صعب العلاج کار بزرگی است که جای قدردانی است.

وی تاکید کرد: ۸۰ میلیارد دلار برای این صندوق اختصاص داده شده که کمتر از ۲۰ درصد پیش بینی ها است‌.

به گفته وی، از ۳۶۶ قلم دارو، ۲۷ قلم دارو وارد پوشش بیمه ای طرح دارویار است که باید سریعتر پوشش کامل انجام شود.

One thought on “27 قلم داروی پرمصرف در طرح دارویار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *