moayeneh fani

رشد ۸ درصدی در مراکز معاینه فنی

تصویر روز: معاون بهره‌برداری ستاد معاینه فنی شهر تهران از رشد هشت درصدی مراجعات به مراکز معاینه فنی پایتخت از ابتدای امسال تا پایان مهر در مدت مشابه با سال گذشته خبر داد.

مجید سلمانی درباره وضعیت مراجعات به مراکز معاینه فنی شهر تهران در هفت ماهه ابتدای سال ۱۴۰۱ بیان کرد: حدود یک میلیون دستگاه خودرو به مراکز معاینه فنی شهر تهران مراجعه کرده که در مقایسه با سال گذشته میزان مراجعات هشت درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه از آمار اعلامی، ۷۶۹ هزار دستگاه خودرو مربوط به مراجعات اول است، اضافه کرد: طی این هفت ماه نقص مربوط به آلایندگی ۱۰۲ هزار دستگاه، همراستایی ۵۹ هزار دستگاه، کمک فنر ۲۷ هزار دستگاه، تست ترمز ۷۶ هزار دستگاه و وضعیت ظاهری ۱۱۶ هزار دستگاه خودرو مراجعه کننده به مراکز معاینه فنی شهر تهران شناسایی و در نهایت برای اخذ معاینه فنی توسط راکبین آن رفع ایراد شده است.

به گفته سلمانی، در مجموع ۳۰ درصد از خودروها به علت نقص فنی موفق به اخذ معاینه فنی در مراجعه اول نشده و تعدادی از این خودروهای مردود دارای چند نقص بوده‌اند.

وی افزود: از ابتدای امسال تا پایان مهر، حدود ۷۳۰ هزار گواهی معاینه فنی صادر شده که از این تعداد، حدود ۱۳۰ هزار گواهی مربوط به معاینه فنی برتر است.

معاون بهره برداری ستاد معاینه فنی شهر تهران درباره آمار معاینه فنی برتر گفت: در مجموع حدود ۱۸ درصد از خودروهای مراجعه کننده به مراکز معاینه فنی شهر تهران دارای معاینه فنی برتر هستند.

سلمانی درباره وضعیت کاری مراکز معاینه فنی توضیح داد: در حال حاضر روزانه حدود پنج هزار دستگاه خودرو به مراکز معاینه فنی شهر تهران مراجعه می‌کنند و مراکز فاقد صف انتظار هستند. مراکز بیهقی، نیایش، دماوند، شهید آبشناسان، سراج، خاوران، امام رضا (ع)، شهدای زمان آباد، بعثت، فدائیان اسلام و ایران خودرو از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۷ و مراکز شقایق، شهید چمران، الغدیر، چیتگر، ابوذر و تمامی واحدهای سیار از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۶:۱۵ ارائه خدمات می‌کنند.

وی در ادامه از شهروندان درخواست کرد: با توجه به اینکه تعدادی از مراکز در روزهای تعطیل فعال هستند و ساعت کاری مراکز در روز پنجشنبه با سایر روزها متفاوت است، حتما برای اطمینان از آخرین وضعیت کاری مراکز به سایت ستاد معاینه فنی خودروهای تهران به آدرس inspection.tehran.ir مراجعه کنند همچنین می‌توانند جهت مدیریت زمان و به حداقل رساندن معطلی با استفاده از سیستم نوبت دهی اینترنتی با تعیین وقت قبلی به مرکز مورد نظر مراجعه کنند. این سامانه در حال حاضر از طریق سامانه «تهران من» در دسترس است.

معاون بهره برداری ستاد معاینه فنی درباره وضعیت خودروهای مشمول معاینه فنی گفت: براساس قانون خودروهای شخصی از زمان تولید به مدت چهارسال از انجام معاینه فنی معاف هستند. از شهروندان تقاضا می‌شود برای انجام معاینه فنی دوره‌ای برای توزیع مراجعات در طول سال و جلوگیری از ازدحام در مراکز معاینه فنی در ایام ابتدایی و انتهایی سال تنها خودروهایی که براساس ماه،چهار سال از تولید آن گذشته به مراکز مراجعه کنند. هم اکنون خودروهای تولید داخل آبان ۱۳۹۷ و ماقبل و خودروهای وارداتی اکتبر ۲۰۱۸ و ماقبل مشمول معاینه فنی هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *