جاهای دیدنی گرگان همراه با عکس

هر آن چیزی که قبل از سفر به گرگان باید بدانید!

اگر قصد دارید به یکی از زیباترین مناطق شمالی ایران سفر کنید و لحظات دلچسبی را برای خود به ثبت برسانید؛ به گرگان بیایید! دیدنی های گرگان شامل اماکن زیادی همچون خانه‌های تاریخی، پارک‌های جنگلی، موزه‌های مهم و آبشارهای شگفت‌انگیز می‌شوند و با زیبایی مسحور کننده‌ی خود شما را غرق در دل طبیعت می‌کنند. بنابراین برای یک سفر دلچسب به گرگان و اطلاع از نکات مهم آن با ما در ادامه این مطلب همراه شوید.

طبیعت گرگان در بهار

گرگان و طبیعت بکر

گرگان یکی از شهرهای شمالی ایران و مرکز استان گلستان است. این شهر طبیعت جذابی دارد که در تمامی فصول سال دیدنی است از این رو بلیط هواپیما لحظه آخری گرگان یکی از پر فروش ترین بلیط های هواپیما در پروازهای داخلی است. جالب است بدانید گرگان یکی از قدیمی ترین شهرهای ایران شناخته می شود و منطقه تاریخی آن در سال ۱۳۱۰ در فهرست میراث ملی ایران به ثبت رسیده است. از سوی دیگر بافت تاریخی این شهر با مساحتی در حدود ۱۵۰ هکتار سومین بافت با ارزش و دارای سبک معماری پس از شهرهای یزد و اصفهان است و وسیع ترین بافت تاریخی شمال ایران به شمار می رود. طبیعت جذاب و تماشایی گرگان نیز هر ساله گردشگران داخلی و خارجی بسیاری را به سوی خود می کشاند که در ادامه معروف ترین آن ها را بیان می‌کنیم.

در گرگان از چه اماکنی دیدن کنیم؟

حال قصد داریم به معرفی جاهای دیدنی گرگان برویم و شما را با بهترین اماکن تاریخی، تفریحی، توریستی، جنگلی و… آشنا کنیم. این جاذبه ها از معروف ترین و پرطرفدارترین اماکن گرگان هستند و لحظات جذابی را برایتان رقم خواهند زد.

پارک ناهارخوران

بسیاری‌از مسافران گرگان یا شهروندان این شهر، پارک جنگلی ناهارخوران را از بهترین جاهای دیدنی این شهر می‌دانند. این پارک بزرگ جنگلی دارای آلاچیق های فراوان، خدمات رفاهی مختلف مانند رستوران، کافه، هتل ناهارخوران، اقامتگاه های محلی، سرویس بهداشتی و همچنین مکان های مناسبی برای چادرزدن است. ناگفته نماند مناظر بی‌نظیر جنگل ناهارخوان که رودخانه زیارت نیز از آن می‌گذرد؛ آب و هوای معتدلی داشته و یکی از جاهای دیدنی گرگان در بهار و تابستان است. البته افراد زیای که به برف و جنگل های برفی علاقه دارند؛ قطعا در زمستان نیز می‌توانند به این منطقه سفر کنند.

آبشار و روستای زیارت

روستای زیارت در گرگان واقع شده و پس از جنگل ناهارخوران، از بهترین جاهای دیدنی این شهر شناخته می‌شود. در این روستا علاوه‌بر گشت‌وگذار در کوچه ها و محوطه‌ی سرسبز آن، می‌توانید از سایر دیدنی های زیارت نیز بازدید کنید. به‌عنوان مثال به دیدن آبشار زیارت گرگان بروید که دارای 16 متر ارتفاع است. به‌طور کلی روستای زیارت را به داشتن آب و هوای کوهستانی می‌شناسند و از آن در تمامی فصل‌ها دیدن می‌کنند. به‌علت تردد زیاد مسافران، خدمات رفاهی گوناگونی نیز در این روستا ساخته شده و لحظات دلچسبی را برایتان به ارمغان خواهد آورد.

تصاویر روستای زیارت گرگان

مسجد جامع

مسجد جامع نماد قدمت کهن این شهرستان و تمدن غنی شهر گلستان است. این بنا علاوه‌بر یکی از معروف ترین جاهای دیدنی، از مکان های تاریخی گرگان نیز شناخته می‌شود. شما می‌توانید از معماری باشکوه این مسجد لذت ببرید و ساعت‌ها محو منبت کاری ها، کاشی کاری های رنگی، کتیبه های ارزشمند و مناره های قدیمی آن شوید. همچنین جالب است بدانید قدمت مسجد جامع گرگان و مناره ی آجری‌اش به به دوران سلجوقی برمی‌گردد. منبت کاری ها و معرق کاری آن نیز به دوران تیموری و صفوی تعلق دارد. بازدید از این مسجد قدیمی را که در نزدیکی بازار نعل بندان گرگان قرار گرفته است؛ از دست ندهید. بی‌تردید عکاسی از خطوط کوفی و کاشی‌کاری‌های جذاب آن لذت سفر را برای شما دوچندان خواهد کرد.

موزه صنایع دستی

این موزه اولین موزه گلستان و از جاهای دیدنی گرگان شناخته می‌شود. قدمت موزه صنایع دستی گرگان به دوران قاجاریه برمی‌گردد و توسط مهدی خان ملک تاسیس یافته است. بدین منظور به‌نام‌های خانه تاریخی مهدی خان ملک یا خانه تاریخی امیر لطیفی شهرت دارد.

شما در بازدید از این مجموعه می‌توانید سری به اتاق ها یا حوضخانه موزه بزنید و از آب و هوای خنک آن در تابستان یا بهار لذت ببرید. همچنین می‌توانید از صنایع دستی محلی گرگان، معماری های قدیمیِ نما و ظرافت گچ بری ها دیدن کنید یا عکس‌های جذاب و هنری بگیرید. ناگفته نماند این منطقه  موقعیت جغرافیایی خوبی دارد و به‌علت نزدیکی به مسجد جامع گرگان و بازار نعل بندان، توصیه می‌کنیم بازدید از این موزه را در میان لیست دیدنی های گرگان در سفر خود اضافه کنید.

جاهای دیدنی گرگان همراه با عکس

سد و دریاچه توشن

یکی از زیباترین جاهای گرگان دریاچه توشن است. به‌علت رطوبت آن پیشنهاد نمی‌کنیم که در تابستان به آن سفر کنید. بنابراین بهتر است برای تجربه‌ی هوایی خنک و بدون رطوبت، در زمستان به آن مراجعه کنید. البته سد خاکی توشن گرگان را به‌علت درختان بزرگ و پوشش گیاهی متنوعش، از جاهای دیدنی گرگان در پاییز نیز می‌توان دانست. زیرا برگ های رنگارنگ پاییزی در جای‌جای دریاچه ریخته می‌شوند و مناظر نفس‌گیری را تولید می‌کنند. شما در این منطقه‌ی بسیار زیبا می‌توانید چادر بزنید؛ عکاسی کنید یا حتی کمپینگ در طبیعت را تجربه کنید.

بهترین سوغاتی‌های گرگان کدام‌اند؟

گرگان نیز همچون سایر شهرهای شمالی کشور سرشار از خوراکی‌های خوشمزه و صنایع دستی بی نظیری است که می توانید هر یک از آن ها را به عنوان سوغات سفر با خود به منزل ببرید. از میان سوغاتی های خوشمزه گرگان می توانیم به نان خرمایی، نان زنجبیلی، قطاب، نان پادرازی، لوزی، قطاب، سرغربیلی و حلوا آماج اشاره کنیم.

بهترین زمان سفر به گرگان چه فصلی است؟

هوای فصل تابستان در گرگان، گرم و شرجی است از این رو این فصل برای سفر گردشگرانی که از دیگر نقاط ایران به گلستان می آیند یا در اقلیم های متفاوتی ساکن هستند ابداً مناسب نیست. بنابراین بهترین زمان سفر به این شهر و خرید بلیط سفر، فصل بهار و ماه اردیبهشت شناخته شده و زمان مناسبی برای بازدید از تمامی زیبایی‌های گرگان است.

شما می‌توانید برای داشتن سفری ارزانتر از پروازهای چارتری قاصدک 24 استفاده کنید و هزینه کمتری متقبل شوید. این پروازها در ایام معینی از سال ارائه می‌شوند و طرفداران زیادی میان مسافران دارند. برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید بلیط هواپیما چارتر اینجا را کلیک کنید. قاصدک 24 به شما کمک می‌کند تا تمامی خدمات مورد نیاز خود در سفر را به صورت آنلاین دریافت نمایید. به عنوان مثال می‌توانید برای سفر خود به گرگان یا هر مسیر داخلی و خارجی دیگر، بلیط هواپیما، بلیط قطار و بلیط اتوبوس بخرید. همچنین می‌توانید در سرتاسر ایران هتل رزرو کنید و با خیال آسوده به مسافرت بروید. برای دریافت این خدمات و سایر امکانات مانند تهیه بیمه سفر، اجاره خودرو در ترکیه، دریافت ویزا و… به سایت قاصدک 24 مراجعه کنید یا اپلیکیشن آن را از کافه بازار دانلود نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *