tasadof.2

عمده‌ترین دلایل تصادفات در تهران

تصویر روز: معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران گفت: عدم استفاده از تلفن همراه یکی از عوامل اصلی تصادفات امروز است.
سرهنگ علی همه خانی معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ در خصوص عمده ترین دلایل تصادفات پایتخت گفت: تحقیقات پلیس نشان می دهد نزدیک به ٣٩ درصد تصادفات شهر تهران به ” عدم توجه به جلو ” مرتبط می شود که استفاده از تلفن همراه ، خوردن و آشامیدن ، استعمال دخانیات ، صحبت با دیگر سرنشینان و در آغوش گرفتن اطفال از آیتم های مشخص این دلیل اصلی تصادفات است.

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ افزود:بررسی ها نشان می دهد در صورت استفاده از تلفن همراه 6 برابر و در صورت پیامک زدن 24 برابر تمرکز راننده بر هم زده که می تواند عامل تصادف باشد.

همه خانی ادامه داد: عدم رعایت حق تقدم ١٥ درصد ، تغییر مسیر ناگهانی ١٤ درصد، حرکت در خلاف جهت ٦ درصد و سایر موارد از جمله عدم توانایی راننده در کنترل خودرو ، عدم رعایت فاصله طولی ، دنده عقب ، عبور از محل ممنوع و …26 درصد عامل تصادفات شهر تهران را به خود اختصاص می دهند.

این کارشناس پلیس در پایان خاطر نشان کرد با توجه به آمار فوق می توان گفت :عدم استفاده از تلفن همراه می تواند بخش عمده ای از تمرکز راننده را حین رانندگی درگیر خود سازد یکی از عوامل اصلی تصادفات امروز است و طبیعاً خستگی و خواب آلودگی در ساعات ابتدایی روز و شامگاهان می تواند در تمرکز رانندگان نقش مهمی داشته باشد. لذا توصیه می کنیم رانندگان محترم با در نظر گرفتن مجموع موارد فوق با تمرکز و توجه کامل رانندگی کنند و از رانندگی در لحظات خستگی و خواب آلودگی جداً خودداری نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *