IMG 6558

حس پرسشگری در بین دانش آموزان باید بیدار باشد

تصویر روز: حجت الاسلام والمسلمین شمس الله فلاح مدیر کل کتابخانه های عمومی استان البرزبا حضور در یکی از مراکز آموزشی استعدادهای درخشان کرج گفت: حس پرسشگری در بین دانش آموزان باید بیدار باشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان البرز، حجت الاسلام فلاح مدیر کل کتابخانه های عمومی استان البرز با حضور در یکی از مراکز آموزشی استعدادهای درخشان کرج ، ضمن عرض تسلیت بمناسبت فرا رسیدن رحلت پیامبر مهربانی ها حضرت محمد (ص) و امام حسن مجتبی و آفتاب هشتم امامت حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) خطاب به دانش آموزان گفت: بی تردید یک ملت و جامعه در سایه علم ودانش به موفقیت دست پیدا می کند و مسلماٌ این خرد و ترقی از مدارس پایه ریزی می شود.

حجت الاسلام فلاح اظهار داشت، یکی از مواردی که ازمدرسه نشاَت می گیرد احترام و حرمت به کرامات انسانی است و انسانها با هر لهجه و گویشی دارای کرامات انسانی برابر هستند و هیچ کسی بر دیگری برتری ندارد مگر آنان که اخلاق را سر لوحه تمام رفتارها و کردرارهای خود قرار دهند ، و اینان در نزد خدا دارای جایگاه اند و خداوند محبت اینان را در دل بندگانش قرار می دهد.

مدیر کل کتابخانه های استان البرز در ادامه سخنان خود گفت: مدرسه محل علم و تربیت است. شما دانش آموزان محیط خانه ، خانواده و جامعه را می سازید و نباید حق و حقوق و کرامات انسانی همدیگر را زیر سوال ببرید، شما حق و حقوق معلم و جایگاه معلم را رعایت کنید و احترام متقابل را سر لوحه رفتارهای خود قرار دهید.

وی افزود: حس پرسشگری در بین دانش آموزان باید بیدار باشد و از معلمان خود پرسشهایی که ذهنتان را درگیر کرده سوال کنید و نباید از مطالعه دست بکشید و راهی را بروید که دانشمندان و فرهیختگان در آن گام نهادند که آنها نیز از میان شما و از نسل دانش آموزانی چون شما بوده اند و بدانید جامعه ما نیازمند انسانهای فرهیخته و باسواد و دانشمند است و شما باید برای اهداف خود بر نامه ریزی کرده و با پیگیری و تلاش به اهداف خود برسید.

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان البرز آمادگی مجموعه کتابخانه ها در جهت برقراری تعامل در تمام مدارس استان با برگزاری نشست کتابخوان و دیگر برنامه های فرهنگی مرتبط با کتاب و کتاب خوانی را اعلام نمود.

وی در پایان دانش آموزان را به عضو شدن در سامانه کتابخانه های عمومی کشورتشویق کرد تا بتوانند از یک میلیون کتاب موجود در سامانه بهره وری و استفادهای لازم را ببرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *