talaforoshi

قیمت جهانی طلا کاهش یافت

تصویر روز: قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات دیروز با ۰.۲۴ درصد کاهش به ۱۲۸۸ دلار و ۳۷ سنت رسید.

به گزارش میزان به نقل از رویترز ، در حالی که برخی از سرمایه گذاران در پایان هفته اقدام به برداشت سود کرده اند و اشتها برای ریسک پذیری افزایش یافته است، قیمت طلا روز جمعه با کاهش مواجه شد، اما انتظار می رود قیمت طلا در هفته آینده با افزایش مواجه شود.

بر اساس این گزاش، قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات دیروز با ۰٫۲۴ درصد کاهش به ۱۲۸۸ دلار و ۳۷ سنت رسید. قیمت فلز زرد در این هفته با کاهش حدودا نیم درصدی مواجه شد. قیمت هر اونس طلای آمریکا نیز برای تحویل در فوریه ۲۰۱۸ در پایان معاملات دیروز با ۰٫۳۹ درصد کاهش به ۱۲۹۱ دلار و ۸۰ سنت رسید.

بیل اونیل، تحلیلگر بازار طلا در این باره اظهار داشت: «شاهد برخی برداشت سودها در بازار طلا بوده ایم اما حجم این برداشت ها چندان بالا نبوده است… هفته آینده هفته مهمی خواهد بود، زیرا ما در نزدیکی رقم ۱۳۰۰ دلار قرار داریم و بازار احتمالا از این رقم عبور خواهد کرد.»

به گفته تجار، منطقه کلیدی مقاومت قیمت همچنان حدود ۱۳۰۰ دلار است.

ژورژت بوئله، تحلیلگر بازار طلا گفت، صورت مذاکرات فدرال رزرو آمریکا که روز چهارشنبه منتشر شد نشان دهنده حاکم بودن فضایی منفعلانه در مورد افزایش نرخ بهره بود و این مسئله موجب تقویت قیمت طلا شد و احتمال افزایش نرخ بهره در ماه مارس سال آینده را کاهش داد.

به گفته تجار، موضوع افزایش نرخ بهره در ماه دسامبر قبلا تاثیر خود را بر قیمت ها گذاشته است.

کامرون الکساندر،تحلیلگر موسسه جی اف ام اس گفت، نظر محتاطانه مقامات فدرال رزرو در مورد نرخ تورم آمریکا می تواند منجر به طولانی تر شدن دوره نرخ های بهره پایین شود و این موجب تقویت سرمایه گذاری ها در بازار طلا خواهد شد.

افزایش نرخ بهره موجب بالا رفتن ارزش دلار و رشد بازدهی اوراق قرضه دولت آمریکا می شود و ضمن افزایش هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار طلا سبب تضعیف قیمت طلا می گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *