bimeh

افزایش ۱.۴ برابری دلاری حق بیمه تولیدی بیمه زندگی

تصویر روز : حق بیمه تولیدی رشته بیمه های زندگی در ۵ سال گذشته بر حسب ریال ۳.۷ ریال و برحسب دلار ۱.۴ برابر شده است.

به گزارش خبرنگار ایبِنا، براساس آمار منتشر شده در سالنامه آماری بیمه مرکزی روند رو به رشد سهم حق بیمه های زندگی در بازار بیمه طی ۵ سال اخیر ادامه داشته و حق بیمه های تولیدی در این رشته نسبت به پنج سال گذشته بر حسب ریال ۳.۷ برابر و بر حسب دلار ۱.۴ برابر شده است.

بر این اساس، رتبه جهانی ایران برحسب حق بیمه تولیدی رشته زندگی در سال ۲۰۱۶ ارتقاء یافته و به جایگاه پنجاه و پنجم رسیده است.

از آنجا که بیمه های بازرگانی به لحاظ نقش انتقال ریسک و جنبه سرمایه گذاری – پس اندازی (به ویژه در بیمه های زندگی)، یکی از سنجه های رفاه عمومی و توسعه فرهنگی در اقشار جامعه محسوب می شود لذا یک همبستگی مثبت بین شاخص های بیمه ای و شاخص های اقتصادی و اجتماعی وجود دارد و با افزایش مرتب رشد و پیشرفت هر کشور، شاخص های بیمه ای نیز ارتقاء پیدا خواهد کرد .

از این رو عواملی همچون موانع و محدودیت های اقتصادی، نحوه نگرش مردم به بیمه و سطح فرهنگ عمومی، میزان توجه و پشتیبانی دولت و مشارکت مردم در فعالیت های بیمه ای و… در توسعه یا عدم توسعه یافتگی صنعت بیمه کشور نقش قابل توجهی دارد .

براساس آمار سال ۱۳۹۵ (۲۰۱۶)، صنعت بیمه کشور از نظر شاخص حق بیمه تولیدی در جایگاه چهل ودوم جهان ایستاده است. از سوی دیگر رتبه دو شاخص ضریب نفوذ بیمه و حق بیمه سرانه کشور جایگاه ۶۲ و ۶۸ در دنیا را داراست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *