moasses kosar

تجلیل از مدیرعامل کوثر در جشنواره حسابداران

تصویر روز : نخستین جشنواره حسابداران، حسابرسان ومدیران مالی و اجرایی کشور جهت اعتلای حرفه حسابداری در ایران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی موسسه اعتباری کوثر؛ چهاردهمین همایش سالانه انجمن حسابداری ایران همزمان با بیستمین سالگرد تأسیس این انجمن با حضور مدیران، کارشناسان حسابداری، حسابرسی و مالی، مدیرعامل، قائم مقام و معاونین و مدیران کوثر برگزار و منتخبین انجمن حسابداری ایران با رای هیأت داوران انتخاب و معرفی شدند.

ناصر پرتوی رئیس انجمن حسابداران ایران محور اصلی این همایش را نظم و انضباط مالی عنوان نمود.

پرتوی سپس با بیان به لزوم پیروی از استانداردهای بین‌المللی گزارشگری مالی به منظور برقراری شفافیت و انضباط مالی و حضور بنگاه‌های اقتصادی در بازارهای جهانی، افزود: در حال حاضر اگرچه از سوی سازمان‌های مرتبط، اقداماتی به منظور پیاده‌سازی استانداردهای بین‌المللی گزارشگری مالی (IFRS) انجام شده اما این موضوع هنوز در همه بنگاه‌های کشورمان نهادینه نشده است.

رئیس انجمن حسابداران ایران با تاکید براینکه حسابداران پایبندی به قراردادها ونظارت را معنا می کنند تصریح نمود: ما بازوی قدرتمند حاکمیت در مقابله با تقلب و پولشویی هستیم اما متاسفانه آگاهانه در مبارزه با فساد و مقابله با اصلی ترین چالش اقتصاد کشور یعنی فساد ما را به بازی نمی گیرند.

دکترعلی ثقفی بنیانگذار انجمن حسابرسی ایران با بیان موفقیت های کسب شده در انجمن حسابداری ایران گفت: رشد حسابداری وحسابرسی درایران ماحصل تلاش های بزرگان حسابداری بوده که استقبال ازاین رشته در دانشگاه ها موید این مطلب است.

دکتر عیسی رضایی در حاشیه این همایش با اشاره به نقش تکنولوژی و همگامی با علم روز در حسابداری گفت: رویکرد حرفه حسابداری در مقابل تغییر و توسعه شتابان فناوری اطلاعات و تاثیر آن بر حسابداری چیست؟ آیا سعی می کنیم خود را منطبق با علوم روز پیش ببریم ؟ حسابداران باید همگام با علوم روز حرکت و نقش خود را در جامعه و نظام اقتصادی پررنگ تر نمایند.

مدیرعامل موسسه اعتباری کوثر با بیان فعالیت چندین انجمن حسابدراری در کشور با طرح سئوال هایی از کارشناسان و بزرگان حسابداری ایران اظهارداشت: متولی حرفه حسابداری در ایران کیست؟ چرا با وجود چندین انجمن و گروه هنوز متولی حرفه حسابداری در ایران مشخص نیست؟ آیا نباید پرسید که چرا با وجود فعالیت چند میلیون حسابدار، فقط حدود ۲۵۰۰ نفر عضو انجمن حسابداری ایران هستند؟ آیا مرجع واحدی جهت رسیدگی به اوضاع و احوال حسابداری ایران وجود دارد؟

دکتر رضایی افزود: آیا می توان گفت حسابداری در ایران به مرگ خود نزدیک می شود ؟ با وجود ظهور سیستم های مالی و نرم افزارهای مختلف آیا نقش حسابداران کمرنگ شده و یا در حال از بین رفتن است ؟ باید برای حرفه حسابداری در ایران چاره ای اندیشید .

در پایان نخستین جشنواره حسابداران، حسابرسان و مدیران مالی و اجرایی کشور، دکتر عیسی رضایی مدیرعامل موسسه اعتباری کوثر به عنوان منتخب و حامی رشته حسابداری معرفی و از وی تجلیل به عمل آمد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *