bourse.1

عقب‌گرد ۲۰۷ واحدی شاخص کل بورس تهران

تصویر روز : معامله‌گران بورس تهران امروز شاهد حرکت دست به عصای معامله‌گران حقیقی بودند، شاخص کل نیز با افت ۲۰۷ واحدی به ۹۸ هزار و ۱۵۰ واحد رسید.

به گزارش فارس، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران (تدپیکس) در پایان معاملات امروز سه شنبه ۵ دی ماه ۹۶ با کاهش ۲۰۷ واحدی روی رقم ۹۸ هزار و ۱۵۰ واحد ایستاد.

شاخص کل هم ‌وزن اما با کاهش ۵۸واحدی عدد ۱۷ هزار و ۹۳۴ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص سهام آزاد شناور نیز با کاهش ۶۵۳ واحدی به رقم  ۱۰۵ هزار و ۷۸۴ واحد دست یافت.

شاخص بازار اول اما در حالی با کاهش ۶۳۴ واحدی به رقم ۶۹ هزار و ۹۲۴ واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با افزایش ۲۱۲۸ واحدی عدد ۲۰۷ هزار و ۹۲۵ واحد را به نمایش گذاشت.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز با کاهش ۸ واحدی روی رقم یک هزار و ۹۶ واحد ایستاد.

بر اساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۳۲۷ واحد، تاپیکو با ۱۰۵ واحد و سرمایه‌گذاری غدیر با ۱۹ واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت را بر برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت ملی صنایع مس ایران تا ۱۰۳ واحد، سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات با ۶۴ واحد و پالایش نفت بندر عباس با ۶۰ واحد کاهش بیشترین تاثیر منفی را در محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.

به گزارش فارس، ارزش کل معاملات امروز بورس تهران در حالی بیش از ۲۶۲ میلیارد تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از یک میلیارد و ۵۰ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۱۲۳ هزار و ۳۲ نوبت داد و ستد بود.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های مارگارین، کشت و صنعت پیاذر، اوراق اجاره واسط مالی تیر یکم در نماد صبوتا از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های فراورده‌های غذایی و قند چهارمحال، آ‌س‌پ ، سیمان کردستان و اوراق مرابحه واسط مالی بهمن یکم در نماد صشرق متوقف شدند.

به گزارش فارس،‌امروز در بازار ۲ بورس تهران که به معاملات درون گروهی سهامداران عمده اختصاص دارد ۴۰ میلیون سهم سایپا به ارزش ۴ میلیارد تومان با معاملات درون گروهی از سوی سهامدار عمده همراه شد. در گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان نیز بیش از ۲۰٫۵ میلیون سهم به ارزش ۲٫۵ میلیارد تومان به کدهای درون گروهی سهامدار عمده انتقال یافت.

همچنین ۲۰ میلیون سهم بیمه ملت به ارزش کمتر از ۴ میلیارد تومان با معاملات درون گروهی از سوی سهامدار عمده مواجه شد و در بیمه دانا نیز کمتر از ۸ میلیون سهم به ارزش بیش از ۲ میلیارد تومان با معاملات انتقالی میان سهامداران عمده این سهم روبرو شد.

درنهایت کمتر از ۱٫۵ میلیون سهم داروسازی کاسپین تامین به ارزش بیش از ۲٫۵ میلیارد تومان به کدهای درون گروهی سهامدار عمده انتقال یافت؛ امروز همچنین در بازار معاملات بلوکی بیش از ۱۷ میلیون واحد سرمایه‌گذاری صندوق اعتمادآفرین پارسیان به ارزش بیش از ۳۲ میلیارد تومان با معاملات انتقالی از سوی متولی خود همراه شد.

براساس این گزارش امروز بورس تهران در حالی شاهد غلبه عرضه بر تقاضای سهام در اغلب نمادهای پیشرو همزمان با تداوم عرضه تدریجی سهام از سوی حقوقی‌ها بود که اعلام جزئیات بخشنامه جدید پذیرش و توقف و بازگشایی نمادهای معاملاتی از سوی سازمان بورس بهانه‌ای شد تا ترمز نماگرهای بازار سهام برای ثبت رکورد جدید کشیده شود.

بر اساس آنچه که در ۴۰ صنعت بورسی می‌گذرد، جبران زیان در سبدهای سرمایه‌گذاری اغلب صنایع به چشم نمی‌خورد دارد. با این همه بار اصلی رکوردشکنی‌ شاخص کل بورس بر دوش گروه فلزات اساسی، معدنی،‌پالایشی و هلدینگ‌های وابسته به آنها به لطف رشد قیمت‌های جهانی و حمایت صندوق‌های تثبیت بازار سرمایه و توسعه بازار سرمایه با تکیه بر منابع وزارت اقتصاد و سازمان بورس است.

به گزارش فارس، امروز بازار سهام در حالی شاهد معاملاتی متعادل همزمان با غلبه بر عرضه سهام در اغلب نمادهای معاملاتی بود که نوسان قیمت سهام در محدوده صفر تابلو (قیمت پایانی) فرصتی برای جمع‌آوری سهام از سوی معامله‌گران اغلب حقیقی تلقی شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *