bourse.2

رنگ شاخص کل بورس سبز شد

تصویر روز : شاخص کل بورس بعد از چهار روز کاهش، امروز با ۶۴۶ واحد رشد و رسیدن به ۹۶ هزار و ۲۰۷ واحد، معاملات را مثبت به پایان برد.
به گزارش ایبِنا، سهامداران در سومین روز معاملاتی هفته با رشد شاخص در تالار شیشه ای مواجه شدند تا فضای سرد شکل گرفته اندکی در این بازار تغییر کند.

رشد دسته جمعی شاخص ها

بر اساس آمارهای بورس، همه شاخص های اصلی بازار سهام با رشد روبرو شدند. بر این اساس شاخص کل با ۶۴۶ واحد رشد معادل ۰.۶۸ درصد به ۹۶ هزار و ۲۰۷ واحد، شاخص قیمت «وزنی – ارزشی» با ۲۰۷ واحد افزایش معادل ۰.۶۸ درصد به ۳۰ هزار و ۸۳۵ واحد، شاخص کل «هم وزن» با ۵۰ واحد رشد معادل ۰.۲۹ درصد به ۱۷ هزار و ۲۷۰ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با ۳۸ واحد رشد، معادل ۰.۲۹ درصد به ۱۳ هزار و ۲۲ واحد، شاخص آزاد شناور با ۷۵۵ واحد رشد، معادل ۰.۷۴ درصد به ۱۰۳ هزار و ۲۶۸ واحد، شاخص بازار اول با ۴۶۰ واحد ریزش معادل ۰.۶۸ درصد افزایش  به ۶۸ هزار و ۲۲۴ واحد و شاخص بازار دوم با ۱۳۶۹ واحد رشد معادل ۰.۶۷  درصد، به ۲۰۵ هزار و ۴۷۴ واحد رسید.

تاثیر نمادها بر نماگر

از سویی دیگر ۷ نماد «فملی با ۴۸ واحد، فولاد با ۴۲ واحد، فولاد با ۳۹ واحد، فارس با ۳۷ واحد، وامید با ۳۳، خودرو با ۳۲ و شتران با ۳۲ واحد» بیشترین بیشترین تاثیر را در رشد شاخص بورس داشتند.

روند صعودی شاخص صنایع

این گزارش می افزاید، امروز صنایع بازار سهام نیز با رشد روبرو شدند به طوری که «سایر مالی با ۷۱ واحد رشد معادل ۳.۴۴ درصد به ۲ هزار و ۱۴۶ واحد، خودرو با ۴۰۲ واحد صعود معادل ۲.۴۶ درصد به ۱۶ هزار و ۷۵۷ واحد، ذغالسنگ با ۲۵ واحد رشد معادل ۱.۹۵ درصد به یک هزار و ۳۲۲ واحد، محصولات چوبی با ۹۴۹ واحد صعود معادل ۱.۸۴ درصد به ۵۲ هزار و ۶۴۵ واحد، کانی غیرفلزی با ۳۲ واحد افزایش معادل ۱.۵۰ درصد به ۲ هزار و ۲۰۳ واحد، زراعت با ۹۲  واحد رشد معادل ۱.۴۸ درصد به ۶ هزار و ۳۰۲ واحد، محصولات کاغذ با (۱۶۱) واحد افت معادل (۱.۴۲) درصد به ۱۱هزار و ۲۰۸ واحد» رسید.

توقف و بازگشایی نمادها

در عین حال در داد و ستدهای امروز تالار شیشه ای نماد معاملاتی شرکت‌های «حق‌تقدم خرید سهام پتروشیمی داراب، حق‌تقدم خرید سهام پتروشیمی فسا، حق‌تقدم خرید سهام پتروشیمی جهرم، سرمایه‌گذاری مسکن شمالغرب، آ. س. پ، حق‌تقدم استفاده‌ نشده بیمه اتکایی امین، سیمان کردستان»، از سوی ناظر بازار سهام باز و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های «ایران دارو، کابل البرز، سرمایه‌گذاری مسکن زاینده‌رود» متوقف شد.

ارزش بازار در مرز ۳۸۵ هزار میلیارد تومان

افزون بر این باید اعلام کرد : قیمت سهام نمادهای «کفرا، ولملت، کسرا، کمنگنز، غپاک، کلوند و ولساپا» با رشد قیمت و نمادهای «دپارس، سهگمت، غبهنوش، چکاوه، دسبحا، کترام و فلوله» بیشترین کاهش قیمت را برای فعالان بازار سهام رقم زدند.

در نهایت امروز در معاملات بورس در ۶۲ هزار و ۸۱۰ نوبت معاملاتی، یک میلیارد و ۱۶۸ میلیون اوراق بهادار به ارزش ۲۶۴ میلیارد تومان در بورس معامله شد و ارزش بازار نیز به ۳۸۴ هزار و ۸۴۰ میلیارد تومان رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *