ایمنی خودروهای داخلی از خودروهای مونتاژ خارجی بالاتر است

تصویر روز: رئیس کمیته صنعت کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که با استانداردهای سازمان استاندارد اکثرا خودروهای خارجی از خط تولید خارج شد.

به گزارش تصویر روز ، ولی ملکی در گفت‌وگو با خانه ملت، با اشاره به اینکه سازمان ملی استاندارد تولید ۲۵ مدل خودرو را متوقف کرده است، اظهار داشت: در بررسی ها، عمدتا برخی خودروهای خارجی از استانداردهای لازم برخوردار نبودند و سازمان استاندارد تولید آنها را متوقف کرده است، قطعات این خودرو داخل کشور مونتاژ می شد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پیش از این نسبت به کیفیت خودروهای خارجی مونتاژی هشدار داده بود، ادامه داد: در لیست منتشر، اسامی خودروهایی به چشم می خورد که یا از چرخه تولید خارج شده است یا خودروساز در نظر داشت که در آینده دیگر این خودرو را تولید نکند.

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس دهم شورای اسلامی با اشاره به شاخص های استانداردهای خودرو، بیان داشت: سازمان استاندارد پیش از این ۵۵ شاخص برای ارزیابی خودروها لحاظ می شد اکنون این شاخص ها به ۶۵ مورد افزایش یافته است و سازمان استاندارد در نظر دارد این شاخص ها را تا ۸۵ مورد افزایش دهد که از این امر استقبال می کنیم.

وی گفت:هر چه شاخص های ارزیابی استاندارد خودرو افزایش باید تولید خودرو با کیفیت و استاندارد بیشتری تولید و به دنبال آن از شماره گذاری خودرهای غیراستاندارد جلوگیری می شود.

این نماینده مجلس در این باره که پس از اعلام سازمان استاندارد دیگر شاهد تولید خودرودهای غیراستاندارد نخواهیم بود، توضیح داد: از آنجایی که برخی خودروسازها یک ماه قبل مجوز تولید خودروها را تا یکسال آینده گرفته اند، تولید و شماره گذاری این خودروها صورت می گیرد و بعد از اتمام این مجوز، تولید این خودرها نیز متوقف می شود.

توقف تولید سه مدل پراید

ملکی در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه انتظار می رود با بالا بردن فاکتورهای استاندارد به بحث ایمنی بیشتر توجه شود، اظهار داشت: سازمان استاندارد تولید سه مدل پراید را متوقف کرده است و نکته حائز اهمیت این است که خودروهای تولید داخل از جمله سمند از استاندارد ایمنی بیشتری نسبت به خودروهای مونتاژ خارجی برخوردار است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قطعات وارد شده خودرو کیفیت لازم را ندارند، بیان داشت: با متوقف تولید خودرهای خارجی به دلیل استاندارد نبودن به نفع تولید خودروهای داخلی تمام می شود البته باید قطعه سازان و خودروسازان داخلی توجه بیشتری استانداردهای ایمنی داشته باشند.

به گزارش خانه ملت، با اجرای فاز اول استانداردهای جدید اجباری خودرو از اول دی ماه ۱۳۹۶، تولید و واردات برخی از خودروهای غیر استاندارد از جمله خودروهای MVM ۳۱۵ سدان، MVM ۵۵۰، تیگو ۵، سایپا ۱۳۱ و سایپا ۱۳۲ دوگانه سوز، سایپا ۱۴۱ بنزینی و دوگانه سوز، آریو ۱۵۰۰ سی سی، پژو پارس با موتور XUM، وانت تک کابین و دو کابین مزدا و کارا ۱۷۰۰(بنزینی و دوگانه سوز)، آسا B ۵۰F، لیفان ۶۲۰، لیفان X۵۰، لیفان X۶۰، جک J۵، هیوندای i۱۰ و برخی از خودروهای سنگین جاده‌ای از دستور کار خودروسازان خارج شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *