eshteghal

اجرای طرح ضربتی ایجاد ۴۵۰ هزار شغل

تصویر روز : معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از اجرای طرح ضربتی اشتغال ۴۵۰ هزار نفری در سال آینده خبر داد.
به گزارش ایبِنا، صادق نجفی مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران ارایه تسهیلاتی چون پرداخت حق بیمه کارفرمایی از جانب دولت و همینطور پرداخت های یارانه و تسهیلات ۶ تا ۱۴ درصدی از جانب دولت را زمینه‌های دستیابی وزارت صنعت ، معدن و تجارت به این هدف برشمرد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به وجود حدود صد هزار واحد در شهرک های صنعتی گفت، بیش از ۴۰ هزار واحد از آنها پروانه بهره برداری گرفتند و بیش از ۳۳ هزار واحد آنها فعال هستند.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران در ادامه با اشاره به سخنان دیشب رییس جمهور در جلسه هیات دولت مبنی بر ضرورت اطلاع رسانی شفاف اقدامات انجام شده از جانب دولت به نقش مهم رسانه ها در این کار تاکید کرد.

نجفی معیشت مردم و بیکاری را دو موضوع و اولویت مهم رییس جمهور و وزیر صنعت، معدن و تجارت دانست و گفت: ساماندهی و به وجود آوردن صنایع کوچک برای حل بخشی از مسایل و مشکلات اقتصادی کشور از جمله وظایف مهم سازمان صنایع کوچک وشهرک های صنعتی است.

به گفته نجفی، بیش از ۹۰ درصد از صنایع کشور، کوچک و متوسط هستند، بیش از ۹۶۰ شهرک صنعتی داریم که بیش از ۷۰۰ شهرک از آنها فعال هستند و امکان سرمایه گذاری در آنها وجود دارد. معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: اولویت ما در حال حاضر صنایع کوچک است، به ظرفیت رساندن صنایعی که با ظرفیت کامل کار نمی کنند برای ایجاد اشتغال از اولویت های ما است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *