اقادادی
در گفت و گوی اختصاصی ابوالفضل آقادادی با تصویر روز تشریح شد؛

چتر تیم کارآمد بر سر بیمه کوثر

درحال حاضر با تلاش فراوان همکاران مان در حوزه فناوری و نوآوری سامانه یکپارچه ارائه خدمات به مشتریان بیمه کوثر با نام «بیمه کوثر من» را راه اندازی کرده ایم

تصویر روز: رسیدن رقم فروش شرکت بیمه کوثر در هشت ماهه سالجاری به 54 هزار و 577 میلیارد ریال و تحقق سود 704 میلیارد تومانی در شش ماهه نخست، بازتابی از حال خوب این شرکت بیمه‌ای در سایه مدیریت کارآمد است.

بیمه کوثر با مدیرعاملی ابوالفضل آقادادی روزهای سربلند زیادی داشته، مدیر عامل جوان و خوش نامی که با همراه کردن تیم ارشد مدیران و ایجاد همت عالی در کارکنان توانسته ارقام خوبی در فروش و تحقق سود رقم زند و مهمتر از آن رضايت سهامداران وذینفعان را به عنوان عالی ترین هدف شرکت جلب کند.
در یک روز پاییزی که چندان نشان از رنگارنگی پادشاه فصل‌ها ندارد، مهمان مدیر عامل بیمه کوثرمی‌شویم تا کارنامه عملکردی این شرکت بیمه‌ای را ورق زنیم.

آقادادی با میزبانی گرم خود از روزهای گذشته و آینده پیش روی این شرکت می‌گوید که در ادامه می‌خوانید…

افزایش فروش هشت ماهه سالجاری بیمه کوثر نسبت به فروش مدت مشابه سال 1400، با اختلاف قابل توجهی بوده است؟

بله، رشد 54 درصدی. به لطف خداوند و همت و تلاش معاونان، مدیران و کارکنان در ستاد و سرپرستی‌ها و نیز نمایندگان حقیقی و حقوقی شرکت، در هشت ماهه سالجاری 54 هزار و 577 میلیارد ریال درآمد از محل فروش بیمه نامه ها با درصد ترکیب مناسبی عملیاتی شد.

در طی این دوره رشته‌های کشتی، مهندسی، هواپیما و باربری نسبت ‌به مدت مشابه سال گذشته بیشترین درصد رشد فروش را درمیان رشته‌های بیمه‌ای داشتند، همچنین در زمینه فروش رشته عمر و پس‌انداز نسبت به مدت زمان مشابه، رشد 40 درصدی را تجربه کرده‌ایم.

در مقابل چه نسبت خسارتی ؟

بیمه کوثر با ثبت نسبت خسارت 51 درصد در هشت ماهه، مبلغ 27 هزار و 676 میلیارد ریال خسارت به بیمه‌گذاران پرداخت کرده است.

در خصوص سود دستاوردتان چه بوده؟

طبق صورت‌های مالی شش ماهه، شرکت بیمه کوثر با بهره مندی از عملکرد مناسب در عملیات بیمه‌گری و مدیریت سرمایه‌گذاری، توانست باز هم در شاخص مهم سودآوری در بین شرکت‌های برتر صنعت بیمه قرار گیرد و در مقایسه با سال قبل، رشد قابل توجه سودآوری را به همراه داشته باشد به طوری که در شش ماهه نخست سال 1401 با رشد 58 درصدی سود خالص نسبت به مدت مشابه سال قبل، سودی بیش از سود کل سال 1400 حاصل شد.

سود خالص شرکت در این دوره 7هزار و 41 میلیارد ریال بوده که به ازای هر سهم 417 ریال سود می‌شود. البته باید تلاش بیشتری برای جذب بازارهای با ریسک مناسب در رشته‌های مختلف طبق شرایط محیطی داشته باشیم تا سهامداران و ذینفعان شرکت متنفع‌تر شوند که سعی برای ادامه روند فعلی و ارتقای شاخص سودآوری ادامه خواهد داشت و ان شاءا… به میزانی بالغ بر برنامه پیش بینی هم دست پیدا کنیم.

با توجه به رقابت تنگاتنگ در بازار صنعت بیمه و همچنین سهم نامتوازن شرکت‌ها از این بازار برای افزایش رقم سود چه برنامه ها و استراتژی هایی دارید؟

کسب رضایت بیمه‌گذاران همیشه و در همه حال نخستین اولویت و هدف اصلی شرکت بیمه کوثر است که سودآوری را نیز بدنبال دارد. تقویت سیستم‌های مدیریت ریسک، تفویض اختیار، نوآوری در ارائه محصولات جدید، کاهش مطالبات سررسید شده، توسعه بازارهای با ریسک مناسب ، بهینه‌سازی سبد سرمایه‌گذاری، تهیه سود و زیان به تفکیک سرپرستی‌ های استانی، توسعه زیرساخت‌ها و ارتقا و کیفی‌سازی شبکه فروش از اهم راهبردها و برنامه‌های ما در تحقق اهداف افزایش رضایت ذینفعان و سودآوری شرکت است. انتظار داریم در سایه سیاست تفویض اختیار و خرده‌فروشی و اجرای راهبرد ایجاد هسته دانا و شبکه همکاران توانا در بیمه کوثر به جذب و نگهداری پرتفوهای کم‌ریسک، پرسود و ماندگار دست یابیم تا زمینه‌های رشد و ترقی مجموعه بیمه کوثر را فراهم کنیم.

امیدوارم با کوشش، همكاري و تقويت روحيه انجام كارهاي تيمي در ميان اعضاي خانواده بيمه كوثر، دستيابي به اهداف هموارتر و درخشان تر شود.

چندین بازدید میدانی داشته اید، بنظرتان این وقت گذاشتن‌ها چه دستاوردهای می‌تواند داشته باشد؟

سفرهای استانی چند نتیجه خوب در پی دارد، اول اینکه در جریان دیدار نزدیک مدیران ستادی با همکاران و شبکه فروش تا حدود زیادی مشکلات و دغدغه‌های موجود استان‌ها بصورت شفاف مطرح شده و به فراخور نیز راهکارها و رهنمودهای برای رفع موانع و حل مشکلات ارائه می‌شود.

همچنین در این سفرها دیدارهایی با مشتریان و بیمه گذاران بزرگ و وفادارمان داریم که این ملاقات های صمیمی باعث می‌شود ما از نزدیک صدای مشتریان را شنیده و پای نقدهای منصفانه آنان بنشینیم تا بتوانیم به خوبی پاسخ‌گوی آنان باشیم. از سویی این حرف‌ها، نگاه مشتری و انتظارات او را به بهترین شکل به ما منعکس می‌کند و این بهترین راهنما برای بهبود خدمات و اصلاح اشکالات است که با خود تکریم مشتری و افزایش رضایت او را به دنبال دارد.

همچنین در نشست‌هاي برگزار شده با همکاران و نمایندگان مان، راهكارهاي لازم براي دستيابي به برنامه‌ها و موفقیت در کسب سهم بیشتر از بازار و ارائه خدمات مناسب و به موقع به عموم جامعه به‌ويژه مشتريان جامعه هدف تاکید و مورد بررسی قرار می‌گیرد. ناگفته نماند تفویض اختیار به مدیران سرپرستی و نیز نمایندگان منتخب باعث شده تصمیم‌های مناسب در زمان‌های حساس و بموقع گرفته شود که افزایش رضایت مراجعان و بیمه‌گذاران را درپی داشته است.

با توجه به صحبت‌های شما پیداست مشتریان جایگاه و اولویت خاصی در منشور سازمانی بیمه کوثر دارند.

دقیقا همینطور است. خدمتگزاري به همه اقشار جامعه همسو با شعار شركت «كوثر، خير كثير» می باشد. خدمت‌رسانی به موقع یکی از مصادیق این امر است که خوشبختانه با تلاش و افزایش کارتیمی میان کارکنان و شبکه فروش توانسته ایم رضایت نسبی بیمه‌گذاران، بیمه‌شدگان و زیان‌دیدگان را به دست آوریم.

همچنین کمک به ارتقاء آگاهي مردم جهت استفاده از پوشش‌هاي بيمه‌اي، ارائه مشاوره‌هاي تخصصي نمايندگان و همچنين تسريع در روند پرداخت خسارت به زيان‌ديدگان همگی مصداق ارزشمندی مشتریان برای مجموعه است.

در این رابطه همواره تاکید داشته‌ایم که با ایجاد کمیته‌های تخصصی، تفویض اختیارات مناسب، افزایش نظارت بر واحدهای اجرایی و ارائه خدمات غیرحضوری، فرهنگ خدمت‌رساني به ذي‌نفعان در سایه تكريم آنان در بیمه کوثر دنبال گردد.

بیمه کوثر در بخش تحول دیجیتال چه خط مشی کشیده است؟

تحقق تحول دیجیتال به نوعی در سه سطح محصولات هوشمند، فرآیندهای هوشمند کسب‌و‌کار یا هوش تجاری و در نهایت شکل‌گیری شرکت هوشمند که متمرکز بر فناوری‌های نوین در همه ابعاد نیروی انسانی، فرآیندی و مدیریتی و محصولات هوشمند است، انجام می‌شود.

صنعت بیمه به عنوان یک صنعت غنی از داده همیشه در ذخیره‌سازی و بهره‌گیری از داده‌ها مشکلات جدی داشته است. کاربرد فناوری‌های نوین نه تنها صنعت را توانمند برای عبور از این محدویت می‌کند، بلکه امکان بهره‌گیری از داده‌های بیرونی که یا به‌طور سنتی تولید می‌شوند، مانند داده‌های هواشناسی یا محصول اینترنت اشیا و فناوری‌های نوین هستند را فراهم می‌کند. در این صورت، با استفاده از این داده‌ها شرکت‌های بیمه نه تنها می‌توانند به بیمه‌گذاران خود در مناطق مختلف هشدار بدهند بلکه همچنین با استفاده از این داده‌ها می‌توانند در محصولات موجود پوشش‌های جدیدی را پیشنهاد دهند یا به طراحی محصولات جدید فکر کنند.

توسعه خدمات در بخش غیرحضوری از اولویت‌های بیمه کوثر است. برای ایجاد تمایز در خدمات باید مدت زمان ارایه خدمات مناسب باشد مثلا رسیدگی به پرونده‌های زیان‌دیدگان در کمترین زمان ممکن انجام شود به گونه‌ای که بیمه‌گذار حلاوت و شیرینی دریافت پوشش بیمه‌ای را در زمان مناسب حس کند.

درحال حاضر با تلاش فراوان همکاران مان در حوزه فناوری و نوآوری سامانه یکپارچه ارائه خدمات به مشتریان بیمه کوثر با نام «بیمه کوثر من» را راه اندازی کرده ایم.

امکان ثبت و پیگیری تماس و شکایات مشتری، دسترسی به پایگاه دانش بیمه‌ای و پرسش و پاسخ‌های پرتکرار و امکان گفت‌وگوی برخط متنی و صوتی در لحظه با تیم امور مشتریان نیز در این سامانه برای هر مشتری در نظر گرفته شده است. هر فرد با ورود به این سامانه علاوه بر استعلام وضعیت بیمه‌نامه‌های قبلی خود، می‌تواند در اکثر رشته های بیمه‌‌ای به صورت برخط بیمه‌نامه را خریدار کند و همچنین اقساط وام و حق‌بیمه‌ها را از طریق همین سامانه بپردازد.

همچنین بزودی با توسعه خدمات برخط در اين سامانه، بيمه‌گذاران بدون محدوديت زمان و مكان مي‌توانند اعلام خسارت كنند. همچنين پس از تكميل مدارك و ارزيابي كارشناسان، مبلغ خسارت در اسرع‌وقت به حساب زيان‌ديدگان واريز خواهد شد.

جمع‌بندی و سخن آخر

ضمن تشکر از کوشش بی دریغ همه همکارانم در هر سمت و مسئولیتی، باید بگویم رمز اعتلای شرکت و حرکت در مسیر رسیدن به قله های موفقیت در گروی خدمت جهادی در سایه تکریم مشتریان با همدلی، همکاری، انسجام و کارتیمی بین همه اعضای خانواده کوثر اعم از كاركنان و شبکه فروش و با راهبری نهاد ناظر، سندیکای بیمه‌گران، سهام‌داران و اعضای هیئت‌مدیره است و به پشتوانه اعتماد مشتريان است که شركت توانایی حرکت در مسير تحقق اهدافش را دارد. رتبه برتر سودآوری درصنعت بیمه، توانگری سطح یک، عضویت در کنسرسیوم نفت و انرژی، افزایش سرمایه ها و همراهی پیوسته بیمه گذاران بزرگ و ارزشمند از جمله نتایج شکل‌گیری همین رابطه برد-برد بین بیمه کوثر و ذینفعان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *