لپ تاپ

رکود شدید در بازار لپ تاپ

رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران اعلام کرد: با توجه به افزایش قیمت‌ها با افت تقاضا مواجه شدیم و بازار در رکود کامل به سر می‌برد

اردیبهشت آنلاین: رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران از رکود در بازار لپ تاپ خبر داد و گفت که در حال حاضر حداقل قیمت به هشت میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیده است.

به گزارش ایسنا، در هفته‌های اخیر نرخ ارز سیر صعودی داشته و این وضعیت بر بازارهای دیگر از جمله مسکن، خودرو و غیره هم اثر داشته است. اما به نظر می‌رسد این وضعیت مربوط به بازار کالاهایی است که قابلیت سرمایه‌گذاری و جذب سرمایه‌های افراد را دارند، نه کالاهای مصرفی با دوام. چرا که روسای اتحادیه‌های فروشندگان موبایل و لوازم خانگی از افت تقاضا در این بازارها در پی افزایش نرخ ارز خبر داده‌اند.

محمدرضا فرجی تهرانی-رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران نیز در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه کالاهای این صنف وارداتی است و نرخ ارز مستقیم بر قیمت آن‌ها تاثیر دارد، اظهار کرد: در حال حاضر حداقل قیمت لپ تاپ هشت میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است. این مدل لپ تاپ در حد استفاده یک بچه دبستانی است.

وی در پاسخ به اینکه افزایش قیمت‌ها چه تاثیری بر تقاضا در بازار داشته است، گفت: با توجه به افزایش قیمت‌ها با افت تقاضا مواجه شدیم و بازار در رکود کامل به سر می‌برد.

رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران در ادامه با اشاره به لزوم کاهش و ثبات نرخ ارز، تصریح کرد: در این صورت می‌توان انتظار داشت توان خرید مردم بالا رود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *