خطیبی

رونمایی از موتور جدید ایران خودرو

تصویر روز: موتور جدید ایران خودرو‌ ای اف سون پلاس یا‌ای اف پی رونمایی شد.

به گزارش صدا و سیما‏‏؛ مهدی خطیبی مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با اشاره به اینکه موتور‌ای اف پی همان‌ای اف سون پلاس از خانواده موتور‌های‌ای اف است، گفت: در این موتور جدید در اکثر قطعات مانند شاتون و میل لنگ و دیگر اجزا تغیراتی ایجاد شده که منجر به ایجاد شاخص‌های مثبتی برای این موتور شده است.

وی افزود: موتور جدید ۴ کیلو کاهش وزن داده است و قدرت آن از ۱۵۰ اسب بخار به ۱۶۵ اسب بخار رسیده و گشتاور از ۲۱۵ به ۲۴۰ ارتقا و بازدهی حجمی موتور به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش پیدا کرده است.

خطیبی گفت: در اولین قدم این موتور بر روی خودروی دنا نصب خواهد شد و در اوایل سال آینده بر روی خودروی تارا و در مرداد ماه سال بعد بر روی خودروی ریرا نصب خواهد شد.

وی ادامه داد: آلایندگی‌ای اف سون ۶/۸ بوده که در این موتور آلایندگی به ۶/۲ کاهش پیدا کرده که موجب کاهش ۱۰ درصدی مصرف سوخت شده است.

مدیرعامل ایران خودرو گفت: قرار است ما دستور نقشه برق و الکترونیک خودرو را به عنوان یکی از ۵ ماژول اصلی خودرو به داخل گروه صنعتی ایران خودرو بیاوریم که منجر به کاهش ارزبری و وابستگی ما به خارج خواهد شد.

خطیبی در ادامه با اشاره اینکه تاکنون حدود ۷۳ درصد از هدف امسال را در عرضه خودرو محقق کرده ایم و توانستیم فاصله بین تولید و تحویل را کاهش دهیم‏‌, گفت: در سال گذشته ۷۵ هزار خودرو در مرحله تحویل معطل بوده یعنی پلاک نشده و پلاک شده آماده تحویل که امسال این عدد به ۳۸ هزار دستگاه رسیده است.

وی گفت: در حال حاضر نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۵۰ هزار دستگاه بیشتر از سال قبل خودرو تحویل مشتریان شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *