دلار تقلبی

قول عراق برای پرداخت مطالبات شرکت‌های ایرانی

عراق به زودی پرداخت مطالبات مالی شرکت‌های ایرانی را اجرائی خواهد کرد

تصویر روز: در دیدار معاون وزیر امور خارجه کشورمان با نخست وزیر عراق در بغداد، محمد شیاع السودانی بر اجرائی شدن پرداخت مطالبات مالی شرکت‌های ایرانی تاکید کرد.

به گزارش صداوسیما از بغداد، مهدی صفری معاون وزیر امور خارجه ایران با عبداللطیف رشید رئیس جمهور عراق در بغداد دیدار و در این دیدار اعلام شد: عراق به زودی پرداخت مطالبات مالی شرکت‌های ایرانی را اجرائی خواهد کرد.

در دیدار معاون وزیر امور خارجه کشورمان با نخست وزیر عراق در بغداد، محمد شیاع السودانی بر اجرائی شدن پرداخت مطالبات مالی شرکت‌های ایرانی تاکید کرد.

مهدی صفری معاون اقتصادی وزیر امور خارجه که در راس هیئتی اقتصادی به بغداد سفر کرده، با رئیس جمهور، نخست وزیر و وزیر امور خارجه عراق دیدار کرد.

وی که حامل پیام مخبر معاون اول رئیس جمهور کشورمان به نخست وزیر عراق نیز بود گفت: محمد شیاع السودانی اعلام کرد به زودی هم پرداخت مطالبات مالی شرکت‌های ایرانی را اجرایی می کند و هم هزینه تکمیل طرح راه آهن شلمچه، بصره و بزرگراه خسروی، بغداد را در بودجه سال کنونی دو هزار و بیست و سه قرار داده است.

در سفر معاون وزیر امور خارجه به بغداد همچنین قرار شد تا ظرف کمتر از یک ماه دیگر کمیسیون اقتصادی ایران و عراق، پس از سال‌ها وقفه بار دیگر از سر گرفته شود.

مهدی صفری همچنین در گفتگو با خبرنگاران بر لزوم توسعه مناسبات با عراق در زمینه های اقتصادی و تجاری تاکید و ابراز امیدواری کرد که در این خصوص به نتایج مثبتی دست یابیم.

صفری افزود: کمیسیون مشترک ایران و عراق که سالیان سال است برگزاری نمی شود، در چند روز آینده برگزار خواهد شد و همچنین جمع بندی درباره اقدامات در زمینه شهرکهای صنعتی مشترک انجام شد تا بتواند تولیدات مشترک برای صادرات به عراق و کشورهای همسایه عراق داشته باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *