نیروگاه برق

اتصال ۳۱ نیروگاه جدید به شبکه برق

۳۱ واحد جدید نیروگاه حرارتی از ابتدای شروع به کار دولت سیزدهم تاکنون وارد مدار شده است

تصویر روز: معاون توسعه طرح‌های شرکت برق حرارتی گفت: ۳۱ واحد جدید نیروگاه حرارتی از ابتدای شروع به کار دولت سیزدهم تاکنون به ظرفیت چهار هزار و ۶۹۵ مگاوات برای کمک به کاهش خاموشی‌ها و ایجاد برق پایدار در شبکه سراسری وارد مدار شده است.

به گزارش وزارت نیرو، محمد رمضانی در باره آخرین وضعیت پروژه‌های نیروگاه‌های حرارتی کشور افزود: تاکنون پنج هزار و ۷۳۰ مگاوات به ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی کشور از ابتدای شروع به کار دولت سیزدهم افزوده شده است که این اقدام از طریق سنکرون ۳۱ واحد جدید نیروگاهی به ظرفیت چهار هزار و ۶۹۵ مگاوات و همچنین رفع محدودیت نیروگاه‌های بخاری و افزایش توان عملی نیروگاه‌های گازی موجود به ظرفیت یک هزار و ۳۵ مگاوات محقق شده است.

وی ادامه داد: واحدهای سنکرون شده جدید شامل بخش گاز نیروگاه‌های سیکل ترکیبی هنگام، ایران ال‌ان‌جی (سه واحد)، قشم پاسارگاد، آریان زنجان (دو واحد)، مهتاب کویر (دو واحد)، شهید باکری، تربت‌حیدریه، فولاد بوتیا، دوکوهه و واحدهای گازی کوچک میانرود، زاهدان (سه واحد) و صبای دهلران (چهار واحد) بوده است.

رمضانی افزود: همچنین در این مدت واحدهای بخار نیروگاه‌های سیکل ترکیبی جهرم، هریس، ارومیه، چابهار، بعثت پارس جنوبی، غرب کارون، عسلویه، فردوسی، خرم‌آباد و سبلان نیز به شبکه سراسری برق کشور متصل شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *