سفر نوروزی

اجرای تمهیدات لازم برای کاهش تلفات رانندگی

استان‌ها همه تلاش، امکانات، خلاقیت و نوآوری خود را به کار گیرند تا در ایام نوروز مردم سفری شاد و ایمن داشته باشند

تصویر روز: وزیر راه و شهرسازی بر اجرای تمهیدات لازم برای کاهش تلفات رانندگی تاکید و گفت: پاسخگویی به مسافران در نوروز ۱۴۰۲ از طریق سامانه‌های حوزه‌های هواشناسی (شماره ۱۳۴)، ریلی (شماره ۵۱۴۹)، جاده‌ای (شماره ۱۴۱)، دریایی (شماره ۱۵۵۰) و هوایی (شماره ۱۹۹) انجام می‌شود.

به گزارش ایرنا از وزارت راه و شهرسازی، «مهرداد بذرپاش» در دومین نشست ستاد سفرهای نوروزی با حضور معاونان وزیر، مدیران کل راه و شهرسازی و راهداری و حمل ونقل جاده‌ای سراسر کشور، با اشاره به اهمیت ایمنی تردد و نجات جان افراد و کاهش تلفات رانندگی دستور داد که استان‌ها همه تلاش، امکانات، خلاقیت و نوآوری خود را به کار گیرند تا در ایام نوروز مردم سفری شاد و ایمن داشته باشند.

همچنین در این جلسه وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: موضوع ساماندهی امداد خودروی جاده‌ای، هماهنگی برای حضور ماموران آتش نشانی‌ در ۳۰ کیلومتری شهرها که طبق آمار پلیس راهور بیشترین تصادفات در این نقاط صورت می گیرد، انجام شود و در برخی ورودی شهرها که بر اثر بارش‌های اخیر دچار آسیب‌های جدی در رویه جاده شده است به سرعت ترمیم و بهسازی انجم شود.

بذرباش، رضایتمندی مسافران را هدف نهایی این وزارتخانه برشمرد و تاکید کرد: تشکیل مستمر جلسات شورای هماهنگی حمل ونقل در استان‌ها به منظور ایجاد فضای با نشاط در ایستگاه‌ها، پایانه‌ها و فرودگاه‌ها، اطلاع رسانی مستمر به صورت ملی و استانی مورد توجه قرار گیرد.

وزیر راه و شهرسازی تصریح‌کرد: همچنین ایجاد ایستگاه‌های فرهنگی توسط سازمان راهداری در محورهای پرتردد در ۳۰ کیلومتری شهرها که بیشترین تصادفات را دارند، ضروری است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *