جهرمی

بی‌ثباتی در بازار ارز موقتی است

با توجه به تجربه‌ای که مردم روی بازارهای ملتهب دارند توصیه داریم که به التهابات مقطعی اعتماد نکنند

اردیبهشت آنلاین: سخنگوی دولت با بیان اینکه از ابتدای امسال ۶۳ میلیارد دلار و ۳۵ درصد بیش از سال گذشته تأمین ارز صورت گرفته، به مردم توصیه کرد در بازارهایی که با التهاب مواجه است سرمایه‌گذاری نکنند.

 «علی بهادری جهرمی» در نشست خبری هفتگی خود با خبرنگاران در پاسخ سوال ایرنا درباره اقدامات دولت برای مدیریت بازار ارز اظهار داشت: پس از این که دشمنان در پیشبرد طرح‌هایشان در کف خیابان ناکام ماندند، فشار در حوزه اقتصادی را زیاد کردند و به همین دلیل برخلاف اینکه در یکسال و سه ماه ابتدایی فعالیت دولت ثبات نسبی در بازار ارز را شاهد بودیم، بی‌ثباتی در بازار ارز که موقتی و کوتاه هم خواهد بود، اتفاق افتاد.

بهادری جهرمی با تاکید بر اینکه در سامانه‌های نیما و مرکز مبادلات کشف قیمت صورت می‌گیرد و به صورت دستوری نرخ تعیین نمی‌شود، اظهار کرد: تامین ارز از ابتدای سال تا کنون ۶۳ میلیارد دلار صورت گرفته است که ۳۵ درصد بیشتر از سال گذشته بوده است.

وی با تأکید بر اینکه تأمین ارز در سامانه‌های مربوطه در حال انجام است، گفت: میزان تأمین ارز ما در سامانه‌های مختلف عموماً بیشتر از تقاضاها است و ثبات نسبی قیمت عرضه ارز در مقایسه با بازارهای فله‌ای، قاچاقی و دلالی، نشان می‌دهد نمی‌شود روی این قیمت‌ها خیلی حساب کرد.

سخنگوی دولت تاکید کرد: با توجه به تجربه‌ای که مردم روی بازارهای ملتهب دارند توصیه داریم که به التهابات مقطعی اعتماد نکنند و سرمایه گذاری نداشته باشند و برای سرمایه گذاری به شرکت‌های خصوصی دارای طرح مراجعه داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *