بیمه سینا

حیات دوباره بیمه سینا در مدیریت جدید

با تحویل کرسی مدیریت بیمه سینا به مدیرعامل جدید در پنجم تیرماه سال 1401، خون تازه‌ای در رگ‌های بیمه سینا تزریق شد

تصویر روز: با تحویل کرسی مدیریت بیمه سینا به مدیرعامل جدید در پنجم تیرماه سال 1401، خون تازه‌ای در رگ‌های بیمه سینا تزریق شد و با جذب نیروهای متخصص و اتخاذ راهبرد جدید و برنامه‌ریزی دقیق، شرایط جدیدی در این شرکت حاکم شد.

به گزارش تصویر روز ، عبداله سلطانی ثانی تنها چند روز پس از سکانداری بیمه سینا، مدیران ارشد شرکت را برای تدوین نقشه راه جدید با رویکرد توسعه‌ای فراخواند. او با تاکید بر اینکه کار تیمی، محور فعالیت‌های بیمه سینا در دوره جدید است، یادآور شد که همه ارکان در شعب و ستاد باید خود را جزئی از تیم بدانند و در این راستا تلاش کنند.

نایب رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل بیمه سینا با بیان اینکه از این پس، سنجش فعالیت‌ها با شاخص‌های دقیق صورت می‌گیرد، اضافه کرد: برای تحقق این موضوع، تعدادی شاخص قابل سنجش در نظر می‌گیریم و تمامی اقدامات را بر اساس آنها ارزیابی و پایش می‌کنیم.

حکایت امروز سینا

از صحبت‌های آن روز تا روزگار امروز بیمه سینا 8 ماه و اندی می‌گذرد و حالا این شرکت که میراث‌دار مسائل زیادی بوده در این بازه زمانی سعی داشته با تدابیر مدیریت جدید راهی برای برون رفت از شرایط حاضر بیابد.

جبران زیان انباشته 705 میلیارد تومانی و تلاش برای خروج از ماده 141 قانون تجارت،مهمترین هدف‌گذاری بیمه سینا است، دغدغه ای که هرچند مدیر عامل فعلی در ایجاد آن نقشی نداشته اما برای حل و فصلش وارد میدان عمل شده است.

حال مدیران ارشد بیمه سینا با اتخاذ راهکارهای مناسب به دنبال ریل‌گذاری درست و ارتقاء این مجموعه هستند. به گزارش تصویر روز ، مدیریت پرتفوی و حذف پرتفوهای زیان‌ده، برنامه‌ریزی در راستای توسعه بازار با محوریت فروش بیمه‌های خرد، گسترش سهم بازار بیمه‌های زندگی، پایبندی به اصول و ضوابط بیمه‌ای در فضای رقابتی با سایر شرکت‌ها، افزایش بازدهی سبد سرمایه‌گذاری‌ها، بهبود شاخص‌های مالی و اقداماتی مانند وصول مطالبات، بهبود فرآیند سودآوری شرکت و فروش برخی دارایی ها از آن جمله است.

از حرف تا عمل

بیمه سینا هرچند برنامه مدونی برای تحقق اهداف خود تدوین کرده اما برای تسریع در حل مشکلات فعلی فروش املاک مازاد را در دستور کار قرار داده است. فروش ساختمان خیابان وزرا به مبلغ 3،000 میلیارد ریال با شناسایی سود به مبلغ 1،780 میلیارد ریال و برنامه‌ریزی برای فروش دو ملک دیگر، از جمله این برنامه‌هاست. همچنین با کاهش دوره وصول مطالبات از بیمه‌گذاران نقدینگی لازم برای ایفای تعهدات شرکت، تامین و خسارت‌های ثبت شده ذینفعان پرداخت خواهد شد.

سودای افزایش سرمایه

اما افق پیش روی بیمه سینا تنها محدود به مرتفع کردن زیان انباشته نیست، بلکه به منظور بهبود ساختار و افزایش توانگری مالی برنامه‌ افزایش سرمایه در سال 1402 در نظر گرفته و با سهامدار عمده نیز رایزنی شده است. به نظر می رسد مجموع این فعالیتها، نوید روزهای بهتر و رشد ملموس بیمه سینا را در سال جدید به همراه داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *