شیخ حسینی

رشد ۵۰ درصدی پرداخت تسهیلات در بانک توسعه تعاون

میزان تسهیلات پرداختی بانک توسعه تعاون در سال گذشته با 50 درصد افزایش نسبت به سال پیش از آن به 385 هزار میلیارد ریال رسید

تصویر روز ـ میزان تسهیلات پرداختی بانک توسعه تعاون در سال گذشته با 50 درصد افزایش نسبت به سال پیش از آن به 385 هزار میلیارد ریال رسید که این افزایش حدود دوبرابر میانگین رشد تسهیلات پرداختی شبکه بانکی در سال ۱۴۰۱ می باشد.
مدیر عامل بانک توسعه تعاون ضمن دیدار نوروزی با همکاران و طی بازدید از ساختمان های ستادی بانک با اشاره به شعارسال تاکید کرد:بانک توسعه تعاون به عنوان یک بانک توسعه ای،تمرکز تسهیلات خود را در سال 1402 بر بخش تولید و حمایت از تعاونی ها قرار داده است.
محمد شیخ حسینی افزود:با توجه به اینکه یکی از راهبردهای بانک توسعه تعاون حمایت از تولید و ایجاد اشتغال تعریف شده است،در سال 1401 بیش از 60 درصد تسهیلات پرداختی به بخش های تولیدی صنعت،کشاورزی و مسکن بوده است.
وی ادامه داد:بانک توسعه تعاون سال گذشته،136 هزار میلیارد ریال به بخش صنعت و معدن،63 هزار میلیارد ریال به بخش کشاورزی،120 هزار میلیارد ریال به بخش خدمات و 30 هزار میلیارد ریال به بخش مسکن با اولویت تعاونی ها ،SME ها و کسب و کارهای خرد پرداخت کرده است.
به گفته مدیرعامل بانک توسعه تعاون،در سال جاری تلاش می کنیم ضمن حفظ تراز نقدینگی منابع بانک به طور کامل به سمت تولید هدایت شود.این اقدام علاوه بر اینکه موجب مهار تورم می شود،باعث رشد تولید شده و حفظ و توسعه اشتغال را به دنبال خواهد داشت.
شیخ حسینی بیان کرد:با تلاش تمام همکاران در صف و ستاد شاخص های عملکردی بانک درخشان بوده است.
وی ادامه داد:عملکرد بانک توسعه تعاون درموضوع تسهیلات قرض الحسنه به نهادهای حمایتی همچون کمیته امداد امام خمینی،سازمان بهزیستی،مشاغل خانگی،ازدواج و فرزندآوری مطلوب و موثر بوده است.
شیخ حسینی گفت:بانک توسعه تعاون در سال گذشته بیش از ۱۴۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات تکلیفی پرداخت کرده است.
وی افزود:نسبت مصارف به منابع به 96 درصد تعدیل و تسهیلات غیر جاری بانک (NPL) به زیر ۳/۸ درصد رسیده است.
مدیر عامل بانک توسعه تعاون یادآورشد:در سرفصل بند (الف)تبصره 18 قانون بودجه نیز عملکرد 96 درصدی ثبت شده است.
شیخ حسینی در پایان تاکید کرد:برای اولین بار در سیاستهای اعتباری سال ۱۴۰۲ برای تعاونی ها و اتحادیه های تعاونی از محل منابع داخلی بانک نرخ سود تسهیلات را ۲ درصد کاهش داده ایم و به فضل الهی با تلاش همکاران خدوم
بانک توسعه تعاون اطمینان دارم در پایان سال جاری عملکرد مطلوبی در زمینه مهار تورم و رشد تولید ثبت می شود.
در دیدار نوروزی مدیرعامل، سید باقر فتاحی رئیس هیات مدیره بانک،محمد ذوالفقاری معاون مدیرعامل در امور مالی و پشتیبانی،شهرام بخشا سرپرست معاونت مدیرعامل در امور برنامه ریزی و فناوری اطلاعات و سید علی میرفخرایی سرپرست اداره کل روابط عمومی حضور داشتند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *