کانون صرافان

نامه سرگشاده کانون صرافان به رئیس جمهور

با توجه به سیاست گذاری های بانک مرکزی ج.ا.ا، تعداد صرافان مجاز و رسمی کشور بیش از ۳۰ درصد کاهش یافته است

تصویر روز ـ کانون صرافان ایرانیان با انتشار نامه ای سرگشاده به رئیس جمهور ، از برخی تمصیمات بانک مرکزی انتقاد کرد.

به گزارش سایت رسمی کانون صرافان ، بخشی از نکات مطرح شده در این نامه به شرح ذیل است:

🔹کانون صرافان ایرانیان با توجه به سخنرانی رهبر معظم انقلاب با کارگزاران نظام در خصوص اهمیت ثبات اقتصادی و جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی و رسانه ای شدن نامه تعداد زیادی از صرافان رسمی کشور به رئیس جمهور محترم درخصوص حذف تعداد زیادی از صرافان از چرخه فعالیت رسمی در کشور، پس از بررسی های به عمل آمده درخصوص نکات مطرح شده، متأسفانه صحت این موضوع را تأیید می نماید.

🔹طی بررسی ها مشخص شد که صرافان عضو این کانون تا تاریخ 29/12/1401 مشغول به فعالیت بوده اند ولی متأسفانه از اولین روز سال جاری، فعالیت آن ها معلق و بعضاً ابطال گردیده است.

🔹از این رو کانون صرافان ایرانیان حسب وظیفه ذاتی و صنفی خود در خصوص شرایط بازار ارز و دفاع از ارزش پولی کشورمان، موضوعات بسیار مهمی را درخصوص شرایط فعلی و آینده این بازار و برخی تصمیمات ناصحیح بانک مرکزی خطاب به رئیس جمهور محترم اعلام کرد.

🔹در این مدت کوتاه و با توجه به سیاست گذاری های بانک مرکزی ج.ا.ا، تعداد صرافان مجاز و رسمی کشور بیش از ۳۰ درصد کاهش یافته و این به این معناست که ۳۰ درصد بازار رسمی به دست دلالان افتاده است و نظارت بانک مرکزی نیز بالتبع کاهش می یابد.

🔹اداره نظارت بر شبکه صرافی ها به جای نظارت به منظور احصاء مشکلات و رفع آنها سعی در بیشتر نمودن مشکلات دارد و این مسیر بی تردید به زیان تمامی مردم و فعالین این حوزه خواهد بود.

🔹پلتفرم های رمزارز و دلالان خیابانی و کانال های تلگرامی به راحتی و بدون هیچ محدودیتی مبادرت به اعلام نرخ و جابجایی حجم سنگین ارز و طلا می نمایند، در حالی که صرافان تحت نظر بانک مرکزی و تحت رصد نهادهای امنیتی متهم نوسانات نرخ ارز اعلام می گردند.

🔹بانک مرکزی با اختیارات ویژه و بی سابقه ای که سران محترم قوا در اختیار ایشان قرار داده اند مسئول مستقیم کنترل نرخ ارز است و مقصرجلوه دادن تعداد معدودی صراف در خصوص افزایش نرخ ارز، کوچک نمودن جایگاه ویژه آن بانک می باشد.

🔹شبکه صرافان رسمی کشور علی رغم مشکلات بسیار زیادی که قوانین وضع شده در بانک مرکزی برایشان ایجاد نموده است، مغلوب فضاسازی های ایجادشده جهت متخلف نشان دادن این شبکه و انتقال قصورهای مدیریتی به این شبکه نخواهد شد و مادامی که اعتبار و آبرویی داشته باشد برای مردم شریف این کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران خرج خواهد نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *