شیخ حسینی
مدیر عامل بانک توسعه تعاون:

تورم «ام الفساد» اقتصاد است

تورم به عنوان ام الفساد اقتصاد شناخته می شود و چنانچه مهار تورم صورت پذیرد، بسیاری از مسائل معیشتی مردم مرتفع می شود

تصویر روز ـ مدیر عامل بانک توسعه تعاون تحول دیجیتال ، هدایت نقدیگنی در جهت حمایت از واحدهای تولیدی و تعاونی و انضباط مالی و اعتباری را مهمترین برنامه های بانک در سال مهار تورم و رشد تولید اعلام نمود.
محمد شیخ حسینی مدیر عامل بانک توسعه تعاون در نشست حضوری با مدیران ستادی و طی ارتباط ویدئو کنفرانسی با مدیران استانی بانک پس از تبریک سال جدید و آرزوی قبولی طاعات و عبادات همکاران در ماه مبارک رمضان و توصیه به استفاده از فرصت مغتنم بهره مندی از نزول رحمت خداوند و فضیلت های بی نظیر در شب های قدر، اظهار داشت: در سال ۱۴۰۱ تمامی شاخص های عملکردی بانک با رشد مطلوب همراه بوده است و این دستاوردها مرهون تلاش و زحمات مجموعه همکاران است و بررسی عملکرد بانک توسعه تعاون در سال گذشته نشان می دهد تحقق تمامی شاخص ها بالای 80 درصد و در برخی موارد بالای 100 درصد برنامه ابلاغی به وقوع پیوسته است.
مقام ارشد بانک توسعه تعاون یادآور شد: در حالی که رشد منابع در نظام بانکی 25 درصد بوده است، رشد منابع در بانک توسعه تعاون بالغ بر 33 درصد و رشد منابع ارزان قیمت ۴۸ درصد بوده است و در وضعیتی که رشد مصارف در سطح نظام بانکی 26 درصد بوده است رشد تسهیلات پرداختی بانک توسعه تعاون از 50 درصد فراتر رفته است.
شیخ حسینی تاکید کرد:یکی از مهمترین دست آوردهای بانک توسعه تعاون در اواخر سال ۱۴۰۱ افزایش سرمایه بانک توسعه تعاون بوده که رشد بسیار خوبی در کفایت سرمایه و ارتقای شاخص های بانک داشته و همچنین بار روانی مثبت و روحیه و انرژی مضاعفی را برای مجموعه همکاران این بانک خوشنام شبکه بانکی ایجاد می کند.
وی در ادامه به تصویب سند توسعه بخش تعاون در دولت اشاره کرد و گفت: این سند حاصل تلاش های مداوم و شبانه روزی معاونت تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است و ظرفیت های بسیاری برای توسعه بخش تعاون و تقویت بانک توسعه تعاون فراهم می نماید.
این مقام بانکی تصریح کرد: اعتقاد ویژه مقام معظم رهبری ، رییس محترم جمهور و مقامات اقتصادی ارشد دولت سیزدهم به تعاون بارها اثبات گردیده است و این اراده در میان دستگاه های اقتصادی مسئول در دولت وجود دارد تا توجه ویژه ای معطوف تحول در بخش تعاون شود وبرنامه ها به این شکل است که سهم مهمی از فعالیت های اقتصادی از طریق اقتصاد تعاونی، با مشارکت مردم و حمایت از بنگاه های تولیدی دنبال شود.
شیخ حسینی توجه شعارهای ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری به اقتصاد را حائز اهمیت دانست و گفت: طی شعارهای 15 سال اخیر به صورت مستقیم و غیر مستقیم به اقتصاد پرداخته شده است.
وی گفت: تورم به عنوان ام الفساد اقتصاد شناخته می شود و چنانچه مهار تورم به نحو مساعدی صورت پذیرد، بسیاری از مسائل معیشتی مردم و اقشار کم درآمد و مشکلات اقتصادی و اجتماعی کشور مرتفع می شود.
مدیر عامل بانک توسعه تعاون تاکید کرد: چنانچه تولید در کشور تقویت شود و سمت عرضه به نسبت سمت تقاضا در وضعیت بهتری باشد و شبکه بانکی بر هدایت نقدینگی در حمایت از بخش تولید متمرکز شود زمینه های کاهش تورم و رشد اقتصادی فراهم می شود و از این رو افزایش تولید به نوعی در مهار تورم بسیار اثرگذار است.
شیخ حسینی خاطر نشان کرد: بسیار مهم است در نظر داشته باشیم تحقق شعارهای ابلاغی مقام معظم رهبری به خصوص شعار امسال صرفا با راهکارهای موقتی و زودگذر فایده چندانی ندارد، بلکه علاوه بر راه حل های کوتاه مدت در پی گرفتن سیاست‌ها و برنامه های اصولی و راهکارهای اصلاحی درساختار مالی و پولی که تحقق شعارها را در بلند مدت تضمین می کند ضروری به نظر می رسد.
این مقام بانکی تصریح کرد: افزایش بهره وری سرمایه انسانی و ارتقای سهم بانک از کیک منابع و مصارف بازار پول در شبکه بانکی حائز اهمیت است و تنوع بخشی به خدمات بانکی و توسعه ابزارهای نوین و دیجیتال در ارائه خدمات اعتباری ، مالی و بانکی می تواند در تامین نیازها و خلق ارزش برای مشتریان و بخش تعاون تاثیرگذار باشد.
مدیر عامل بانک توسعه تعاون گفت: تحول دیجیتال و گسترش خدمات بانکداری الکترونیک حائز اهمیت است و در حوزه ارتقای فرهنگ سازمانی بارها تاکید شده است که فرهنگ از بالا به پایین تسری می یابد و به ویژه در این بانک که به عنوان بانک تخصصی بخش تعاون مطرح است، با الهام از ارزشها و فرهنگ متعالی تعاون می توان در ارتقای فرهنگ سازمانی اقدامات مناسبی را صورت داد.
وی در ادامه به چندین اقدام مهم برای سال جاری اشاره نمود و گفت: تحول دیجیتال، تکمیل پروژه فناوری ، ارتقای سطح امنیت شبکه، تحول حوزه ارزی، انضباط مالی و اعتباری، پرهیز از اضافه برداشت بانک مرکزی جهت کمک به کنترل ومهار تورم، هدایت کامل نقدینگی و تمرکز اعتباری بر حمایت از تولید و تعاونی ها، تحول در شرکت های تابعه و در راستای جهاد تبیین حضور پررنگ بانک در رسانه ها و فضای مجازی با هدف امیدآفرینی دربین ذینفعان بانک و جامعه از جمله محورهای مهم در سال پیش رو است.
ایشان چشم انداز بانک توسعه تعاون در افق ۱۴۰۴ را “برترین بانک ایران در ارائه خدمات اعتباری ، مالی و بانکی دیجیتال به تعاونی ها و بنگاهای متوسط و کوچک(SME ها) ” تبیین نمود.
شایان ذکر است در این مراسم سید باقر فتاحی رئیس هیات مدیره و جعفر ایرانی عضو هیات مدیره به ایراد سخن پرداختند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *