b

بیمه باران چهار ساله شد

بیمه باران، 19 فروردین‌ماه وارد چهارمین سال فعالیت خود در صنعت بیمه شد

تصویر روز _ بیمه باران، 19 فروردین‌ماه وارد چهارمین سال فعالیت خود در صنعت بیمه شد و به عنوان دومین شرکت تخصصی ارائه‌دهنده بیمه‌های زندگی در کشور فعال است.
هادی مدیر عامل بیمه باران در پیام تبریک خود به همکارانش گفت: چهار سال پیش، در چنین روزی، دانه کوچکی را به دل خاک سپردیم تا در آینده‌ای نه چندان دور، سایهبانی امن و با شکوه برای زندگی مردم کشورمان باشد .
بیمه باران تلاش کرده متناسب با سلایق و نیاز مشتریان محصولات متنوعی را به مشتریان بیمۀ زندگی عرضه نماید؛ این شرکت با عرضه بیش از ده محصول به ویژه در بخش پساندازی، توانمندی خود را در خدمت مشتریان قرار داده است و در طی دوره فعالیت خود تلاش کرده به واسطه گزارشگری مستمر، بیمهگزاران خود را از وضعیت بازده سرمایهگذاری ذخایر ریاضی مطلع نموده و تاحدودی در حفط ارزش پول آن‌ها موثر شود.
اگرچه سال 1401 با موضوعات مختلفی که به همراه داشت، شرکت‌های بیمه‌گر به ویژه‌ آن‌ها که حیات نوپایی دارند، مصرانه در تلاش بودند با کسب پورتفوی مناسب از گردنه‌های مختلف مسیر عبور کنند.
بیمه باران در این سال موفق به اخذ موافقت وزارت محترم نیرو برای ارائه بیمه های زندگی و سرمایه گذاری به شرکتهای تابعه شد و در واپسین روزهای سال، برنده مناقصه قرارداد 10 ساله بیمه عمر و حوادث جامع شرکت مادر تخصصی برق حرارتی شد.
بیمه باران، طی مدت کوتاه فعالیت خود توانسته ضمن ترویج فرهنگ بیمه زندگی برای زندگی، به نسبت توانگری معادل 519 درصد و به سطح یک توانگری مالی نائل شود و طی مدت فعالیتش، مبلغ 1.712.398 میلیون ریال سرمایه بیمه های زندگی بیمه گزاران را پرداخت کند. این مبلغ شامل ذخیره ریاضی به علاوه سودهای حاصله بیمه‌نامه‌ها، پرداخت از ذخیره ریاضی به بیمه گزاران و همچنین مستمری ماهیانه میشود.

بررسی تجربه سال‌های اخیر، نشان می‌دهد، امروزه بیش از هر زمان دیگری مردم به سرمایه‌گذاری نیاز پیدا کرده‌اند. بازار سرمایه و سایر ابزارهای مالی برای افرادی که مایل به سرمایه‌گذاری پرریسک هستند، انتخاب‌های مناسبی است. اما بخش مهمی از جامعه با پساندازهای خرد به دنبال راهی مطمئن برای سرمایه‌گذاری در بسترهای امن‌تر و با بازدهی‌های تضمین شده هستند. بیمه‌های زندگی که طی سال‌های اخیر روند رو به رشدی داشته‌اند، ابزار درست و مناسبی برای این هدف محصوب می‌شود. بیمه باران هم که همواره در تلاش است با ارائه بیمه‌نامه‌ها و طرح‌های بدیع و خلاقانه در صنعت بیمه جای پای خود را محکم کند، محصولی تحت عنوان ترنم باران دارد که با سررسید کوتاه‌مدت (حداکثر 5 ساله)، در پاسخ به نیاز سرمایه‌گذارانه اقشار مختلف جامعه طراحی شده تا بتواند در شرایط تورمی کشور راهگشا باشد.
یکی دیگر از محصولات بیمه باران، بیمه‌نامه مستمری آنی و مستمری با فاصله است که هم می‌تواند به عنوان تکمیل‌کننده بیمه تامین اجتماعی مورد استفاده قرار بگیرد و هم به عنوان بیمه تامین آتیه اقشاری که از بیمه تامین اجتماعی برخوردار نیستند.
فعالیت شرکت‌های بیمه‌گر در حوزه‌ بیمه‌های مستمری از این جهت حائر اهمیت است که بخشی از اقشار جامعه که به هر علتی امکان استفاده از بیمه‌های تامین اجتماعی را ندارند، می‌توانند تحت پوشش قرار بگیرند تا با دریافت حقوق مستمری، آتیه خود را تامین کنند. شایان ذکر است، علیرغم سابقه کم فعالیت بیمه باران در حوزه بیمههای زندگی، هر به ماه 95 نفر مستمری و به صورت خودکار در زمانهای خود پرداخت می‌کند.
اگرچه ارائه پیش‌بینی دقیق از روند آتی شرکت‌های تخصصی بیمه‌های زندگی کار ساده‌ای نیست، اما با بررسی عوامل مختلف از جمله راهبردهای بلندمدت، نیروهای انسانی متخصص، آگاهی از دانش روز دنیا، ابداع و نوآوری، نیازسنجی درست بازار، افزایش شفافیت و تقویت پل ارتباطی با مشتریان، استراتژی‌های بازاریابی و… می‌توان به توسعه و ارتقای کیفی شرکت‌های تخصصی بیمه‌های زندگی خوشبین بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *