محمدرضا طلائی

حضور شرکت های اماراتی در نمایشگاه «اکسپو ایران»

این اقدام فدراسیون اتاق های امارات فصل جدیدی از روابط تجاری بین تهران – ابوظبی ایجاد خواهد کرد

تصویر روز ـ (حمید طلیمی) رئیس مرکز تجاری ایران درامارات اعلام کرد: شرکت های اماراتی در نمایشگاه اکسپو ایران حضور خواهند یافت.

محمدرضا طلائی در گفت و گو با تصویر روز با بیان این مطلب افزود: فدارسیون اتاق های امارات متحده عربی در راستای توسعه مناسبات تجاری و اقتصادی با ایران با صدور بیانیه ای از شرکت ها و موسسات این کشور برای حضور در نمایشگاه معرفی توانمندی های صادراتی کشورمان دعوت کرده است.

وی افزود: به منظور انجام هماهنگی های لازم دراین خصوص سرکار خانم «لطیفه العامری» رئیس بخش مشارکت ها و نمایندگی ها در اتاق بازرگانی و صنعت ابوظبی برای انجام مراحل اخذ ویزا و سایر امورمعرفی شده است.

وی اظهار داشت: این اقدام فدراسیون اتاق های امارات فصل جدیدی از روابط تجاری بین تهران – ابوظبی ایجاد خواهد کرد.

 مزیت های صادراتی امارات برای فعالان اقتصادی ایران

رئیس مرکز تجاری ایران در امارات متحده عربی می گوید: با توجه به مزیت های صادراتی امارات، این کشور برای فعالان اقتصادی ایرانی به یک گزینه مناسب جهت صادرات محصولات غیرنفتی تبدیل شده است. لذا انتظار میرود با توجه به عزم جدی مقامات ارشد دو کشور ، شاهد توسعه چشمگیر روابط ایران و امارات باشیم.

 امارات دومین شریک تجاری ایران

محمدرضا طلایی معتقد است: اهمیت امارات عربی متحده با توجه به موقعیت این کشور به عنوان سرآمد کشورهای منطقه در امر تجارت خارجی و Re- export قابل توجه است.

به گفته وی در حال حاضر، امارات دومین شریک تجاری ایران محسوب و پیش بینی می‌شود حجم مبادلات دو کشور تا سال ۲۰۲۵ به حدود ۳۰ میلیارد دلار افزایش یابد.

 اهداف مرکز تجاری ایران در امارات

محمدرضا طلایی در ادامه به راه اندازی مرکز تجاری ایران در امارات اشاره کرد و گفت: عمده فعالیت های این مرکز ارایه خدمات مشاوره ای، ایجاد نمایشگاه برای تجار و همچنین تسهیل روابط تجاری شرکت های ایرانی با امارات است.

وی اظهارداشت: مرکز تجاری ایران در امارات با مجوز رسمی سازمان توسعه تجارت ایران فعالیت خود را از سال ۱۴۰۰ آغاز کرده است.

به گفته وی ارایه خدمات تخصصی و حرفه‌ای شامل مشاوره حقوقی و عقد قرارداد، برگزاری دیدارهای دو جانبه و رویدادهای تجاری، پذیرش و اعزام هیات‌های تجاری، اطلاع رسانی و تبلیغات ، بازاریابی ، تحقیق بازار و شیوه‌های ورود به بازارهدف، آموزش و توانمندسازی شرکت‌ها، مشاوره توسعه کسب و کار بین‌المللی، ثبت شرکت و خدمات لجستیک… بخشی از خدمات مرکز تجاری ایران در امارات به تجار و سرمایه‌گذاران داخلی محسوب می‌شود.

جمع آوری اطلاعات شرکت های خارجی

وی در ادامه افزود: یکی از نکات مهم و ضروری برای حضور موفق تجار داخلی در بازار های جهانی ، شناخت کافی آنان از وضعیت رقبا و بازارهای هدف است.

به گفته وی برای اینکه شرکت‌ها بتوانند بخوبی در بازار هدف رقابت کنند ، نیازمند اطلاعات دقیق و هدفمند در خصوص مشتریان و فعالان اقتصادی خواهند بود.

وی افزود: تاکنون اطلاعات تجاری ۱۸۰ هزار شرکت ایرانی گردآوری شده است. همچنین به منظور شناخت بهتر تجار ایرانی اطلاعات بیش از ۹۶ هزار شرکت از کشورهای امارات ، عمان و قطر جمع‌آوری شده که تجار ایرانی می‌توانند با بهره مندی از این اطلاعات مراودات اقتصادی خود با این کشورها را بیش از پیش توسعه دهند.

شایان ذکر است نمایشگاه بین المللی ایران اکسپو 2023 (IRAN EXPO 2023) از 17 الی 20 اردیبهشت 1402 (7 الی 10 می 2023) در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار می‌گردد. حسب اعلام اولیه فدراسیون اتاق‌های بازرگانی امارات متحده عربی و وزارت تجارت این کشور، قرار است یک هیات 40 نفره برای حضور در نمایشگاه ایران اکسپو 2023 به ایران سفر  کرده  و ملاقات‌های تجاری نیز با طرف‌های ایران داشته باشند.

 

90.1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *