er
دکتر حسن پور:

امکان حضور بیشتر محصولات کشورمان در بازار عراق وجود دارد

با توجه به ظرفیت های موجود ، تولید کنندگان کشور آماده گسترش همه جانبه مناسبات اقتصادی با کشور عراق هستند

تصویر روز ـ رئیس سازمان بسیج اصناف ، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور اعلام کرد: با توجه به ظرفیت های موجود ، تولید کنندگان کشور آماده گسترش همه جانبه مناسبات اقتصادی با کشور عراق هستند.

دکتر غلامرضا حسن پور با بیان این مطلب در نشست شورای عالی بسیج تجار و فعالان اقتصادی کشور گفت: با توجه به اشتراکات فراوان دو کشور و همچنین مزیت‌های نسبی ایران در خصوص تجارت با عراق از جمله نزدیکی جغرافیایی ، امکان حضور بیشتر محصولات کشورمان در بازار عراق وجود دارد.

وی افزود: فعالان اقتصادی کشورمان در عراق با رقبای قدرتمندی همچون ترکیه و چین روبه رو هستند. لذا باید با اطلاع رسانی ، معرفی مناسب کالاها و خدمات و همچنین تولید محصولات با کیفیت سهم بیشتری از بازار این کشور را دراختیار بگیرند.

دکتر حسن پور در ادامه از حضور برخی تاجر نماها در بازار عراق انتقاد کرد و گفت: این افراد متاسفانه با صدور برخی محصولات نامرغوب ، موجب بی اعتمادی مصرف کنندگان می شوند.

به گفته وی صدور محصولات بی کیفیت به هر یک از بازارهای جهانی دیدگاه مصرف‌کنندگان نسبت به کالاهای تولیدی کشورمان را تحت تاثیر قرار خواهد داد. بنابراین تولید و صادرات محصولات با کیفیت باید اولویت اصلی تجار باشد.

دکتر حسن پور در ادامه از سفر یک هیات تجاری به سرپرستی آقای یگانه به کشور عراق خبر داد.

وی افزود: هدف از سفر این هیات تجاری، کمک به تقویت تجارت خارجی با محوریت سازمان بسیج اصناف،بازاریان وفعالان اقتصادی بود.

وی گفت: سفر این هیات تجاری در بخش های تجهیزات پزشکی، توریست درمانی، ناباروری، ساخت دستگاههای صنعتی و ماشین آلات کشاورزی، کشت فراسرزمینی، موادغذایی، آبزیان، خدمات فنی مهندسی، مصالح ساختمانی، نساجی و پوشاک موجب افزایش چشمگیر حضور محصولات ایرانی در این کشور خواهد شد.

به گفته وی این هیات تجاری در این سفر علاوه بر دیدارهای کاری با مقامات جمهوری اسلامی در‌ کشور عراق ، دیدارهای مختلفی نیز با بخش خصوصی این کشور انجام داد. همچنین در این سفر،کمک به تکمیل صحن عقیله بنی هاشم در کربلای معلی و گسترش خدمات فنی به مواکب عراقی در اربعین مورد توجه و تبادل نظر قرارگرفت.

وی افزود: در دیدار با برخی مسئولان اتاق بازرگانی چند شهر عراق مذاکراتی برای توسعه همکاری های دوجانبه با آنان صورت گرفت. به گفته وی مقرر شد به منظور پی گیری مذاکرات صورت گرفته ، برخی تجار این کشور در آینده ای نزدیک به کشورمان سفر کنند.

h.p 1

5337e7a1 699b 4481 863b 9c16d3e578e7

fbe8d77f ee10 40c5 9b39 ca32a4bf55f4

eb00c527 7377 48ad 9877 0550f36de739

989059c2 18b5 4287 a8e2 efdcb0dc36ea

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *