hasanpor.5
دکتر حسن پور:

امکان افزایش مبادلات تجاری با عراق وجود دارد

با توجه به امکانات و توانمندی های موجود امکان توسعه مناسبات تجاری با کشور عراق وجود دارد

تصویر روز ـ رئیس سازمان بسیج اصناف ، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور اعلام کرد: با توجه به امکانات و توانمندی های موجود امکان توسعه مناسبات تجاری با کشور عراق وجود دارد.

دکتر غلامرضا حسن پور در ادامه سفر های استانی خود ، ضمن سفر به استان کرمانشاه با جمعی از تجار و فعالان اقتصادی این استان دیدار و گفت و گو کرد.

وی افزود: هم مرز بودن این استان باکشور عراق ، یک فرصت طلایی برای مبادلات تجاری و سرمایه گذاری تجار این استان است ولی متاسفانه تاکنون از این فرصت استفاده لازم نشده است.

وی با اشاره به سفر اخیر خود به کشور عراق از تجار و تولیدکنندگان خواست با برنامه ریزی دقیق و در تعامل با بسیج تجار و فعالان اقتصادی فرصت همجواری باعراق را غنیمت شمرده و با اعزام هیات کارشناسی به عراق از ظرفیتهای اقتصادی موجود استفاده نمایند.

دکتر غلامرضا حسن پور گفت: با توجه به اشتراکات فراوان دو کشور و همچنین مزیت‌های نسبی ایران در خصوص تجارت با عراق از جمله نزدیکی جغرافیایی ، امکان حضور بیشتر محصولات کشورمان در بازار عراق وجود دارد.

وی افزود: فعالان اقتصادی کشورمان در عراق با رقبای قدرتمندی همچون ترکیه و چین روبه رو هستند. لذا باید با اطلاع رسانی ، معرفی مناسب کالاها و خدمات و همچنین تولید محصولات با کیفیت سهم بیشتری از بازار این کشور را دراختیار بگیرند.

دکتر حسن پور در ادامه از حضور برخی تاجر نماها در بازار عراق انتقاد کرد و گفت: این افراد متاسفانه با صدور برخی محصولات نامرغوب ، موجب بی اعتمادی مصرف کنندگان می شوند.

به گفته وی صدور محصولات بی کیفیت به هر یک از بازارهای جهانی دیدگاه مصرف‌کنندگان نسبت به کالاهای تولیدی کشورمان را تحت تاثیر قرار خواهد داد. بنابراین تولید و صادرات محصولات با کیفیت باید اولویت اصلی تجار باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *