صادرات کالا
پس از سفر اخیر رئیس جمهور

تمایل تجار ایرانی برای سرمایه گذاری در افریقا بیشتر شد

تمایل تجارو بازرگانان برای سرمایه گذاری در کشورهای افریقا افزایش یافته است

تصویر روز ـ عضو شورایعالی بسیج تجار و فعالان اقتصادی کشور اعلام کرد: تمایل تجارو بازرگانان برای سرمایه گذاری در کشورهای افریقا افزایش یافته است.

به گزارش تصویر روز ، مسعود برهمن با بیان این مطلب در نشست هفتگی بسیج تجار و فعالان اقتصادی کشور افزود: سفر رئیس جمهور به چند کشور افریقایی تحول جدیدی در توسعه مناسبات ایران با این کشورها ایجاد خواهد کرد.

وی اظهارداشت: پس از سفر اخیر دکتر رئیسی به برخی کشورهای افریقایی، تمایل تجار و فعالان اقتصادی کشورمان برای سرمایه گذاری و توسعه تجارت با این کشورها افزایش یافته است.

وی اظهارداشت: با توجه به سیاست دولت در خصوص برقراری و تحکیم روابط با کشورهای قاره آفریقا، پیش بینی می شود در آینده ای نزدیک شاهد تحول چشمگیری در حوزه تجارت با این کشورها باشیم.

معرفی تجار امین

در ادامه علی درویشی رئیس بسیج اتاق بازرگانی ایران از ابلاغ مقررات جدید به استانها خبر داد.

وی گفت: در چارت جدید دبیر و مسئول بسیج اتاق های بازرگانی ادغام خواهند شد. به گفته وی با اجرای ساختار جدید مسئولیت این دو به فرمانده بسیج اتاق های بازرگانی واگذار خواهد شد.

درویشی افزود: به منظور بهره مندی از تجربیات فعالان اقتصادی سراسر کشور ، از اتاق های بازرگانی درخواست شده تا ۱۵ نفر از تجار امین هر استان را معرفی نمایند.

به گفته با این اقدام ضمن شناسایی تجار امین ، از دانش و تجربیات این افراد به منظور رفع مشکلات و موانع تجاری هر استان استفاده خواهد شد.

برگزاری نمایشگاه در زنجان

سپس دکتر شجاعی مسئول میز نساجی بسیج اصناف از برگزاری نمایشگاه بخش های مختلف صنعتی در استان زنجان خبر داد.

وی گفت: طبق اعلام مسئولان برگزاری نمایشگاه زنجان ، یک هیات از فعالان صنعت نساجی و پوشاک روسیه در این نمایشگاه حضور خواهد داشت.

وی افزود: به مسئولان برگزاری این نمایشگاه اعلام شد پیش از سفر این هیات ها ، حوزه فعالیت تخصصی آنان شناسایی و اعلام شود تا پس از حضور در کشورمان ، متناسب با رشته های تخصصی ، جلسات کارشناسی مرتبطی بین هیات روسیه و فعالان اقتصادی کشورمان برگزار شود.

اقدامات اتاق بازرگانی یزد

در ادامه نشست هفتگی بسیج تجار و فعالان اقتصادی کشور دکتر مشاهیری رئیس بسیج اتاق بازرگانی یزد به تشریح اقدامات و برنامه های اتاق بازرگانی یزد پرداخت.

وی از ایجاد هسته های اندیشه ورز در حوزه های داخلی و خارجی خبر داد. به گفته وی همچنین برای نخستین بار با همکاری بنیاد ملی نخبگان طرح ایجاد بورسیه کنکور در رشته های مورد نیاز برای استان یزد برنامه ریزی و اجرا شد.

وی اظهارداشت: این طرح سال گذشته با پذیرش ۵۰۰ دانشجو آغاز شد و پیش بینی میشود امسال این تعداد تا هزار نفر نیز افزایش یابد.

همکاری تجار ایران و صربستان

سپس یوسف زادگان در نشست هفتگی بسیج تجار و فعالان اقتصادی کشور به اقدامات صورت گرفته برای همکاری ایران و صربستان اشاره کرد.

وی افزود: با توجه به علاقمندی تجار این کشور ، ظرفیت های لازم برای توسعه همکاری با بازرگانان صربستان در بخش های مختلف از جمله در حوزه محصولات فولادی وجود دارد.

توسعه مناسبات تجاری با عراق

در پایان این نشست محمود تولایی رئیس بسیج اتاق بازرگانی کاشان در خصوص توسعه مناسبات با کشور عراق مطالبی را بیان کرد.

وی اظهارداشت: با توجه به ظرفیت های موجود ، متاسفانه اقدامات صورت گرفته توسط بخش خصوصی در کشور  عراق در حد انتظار نیست. لذا امیدوارم با تدوین یک برنامه منسجم ، از امکانات و توانمندی های بخش خصوصی برای توسعه همکاری های همه جانبه با فعالان اقتصادی این کشور استفاده نمائیم.

86

84

82

81

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *