ترکیه

رونق گردشگری سلامت در ترکیه

تعداد بازدیدکنندگان ترکیه به دلایل بهداشتی و پزشکی در سه ماه اول سال 2023، 37.5 درصد نسبت به مدت مشابه در سال 2022 افزایش یافت

تصویر روز _ ترکیه در سال های اخیر به دلیل برخورداری از زیر ساخت های بهداشتی بسیار استاندارد، مراکز درمانی و مراقبتی بسیار مجهز، متخصصان با تجربه و شناخته شده در اشل جهانی، حمایت های مادی و معنوی دولت و دلایل بسیار دیگر، به مقصد اصلی گردشگران پزشکی اروپا و آسیای غربی تبدیل شده است.

گردشگری پزشکی، صنعت نوظهوری است که در آن میلیون‌ها مسافر از سراسر جهان برای درمان بیماری‌های خود از مکانی به مکان دیگر مهاجرت می‌کنند. به گفته فیروز باغلیکایا، رئیس انجمن آژانس های مسافرتی ترکیه ،تعداد بازدیدکنندگان ترکیه به دلایل بهداشتی و پزشکی در سه ماه اول سال 2023، 37.5 درصد نسبت به مدت مشابه در سال 2022 افزایش یافت.

باغلیکایا می گوید: “ما انتظار داریم در سال 2023 بیش از 1.8 میلیون گردشگر پزشکی داشته باشیم که این به معنای افزایش 30 درصدی در این حوزه است.”او خاطرنشان می کند: ” حمایت های دولتی از آژانس های مسافرتی و مراکز درمانی که نقش بسیار مهمی در این مرحله ایفا می کنند، بسیار مهم است.”رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه نیز قول داده است که کشورش را به یک “مرکز جهانی” در زمینه مراقبت های بهداشتی تبدیل کند.

سروت ترزیلر، رئیس انجمن گردشگری سلامت ترکیه در این باره می گوید: “سال گذشته حدود یک میلیون نفر برای کاشت مو به ترکیه آمدند و درآمدی حدود 2 میلیارد دلار برای این کشور به ارمغان آوردند و پیش بینی می شود کل درآمد ترکیه از گردشگری سلامت به 10 میلیارد دلار در انتهای سال 2023 برسد.”

برای جذب گردشگران بیشتر، بسیاری از شرکت های تورهای پزشکی ترکیه پکیج هایی را به مشتریان خود ارائه می دهند که شامل اقدامات پزشکی و بازدید از مراکز گردشگری می شود.
کارشناسان می گویند با مقررات و سرمایه گذاری های جدید و حمایت های تشویقی دولت، بخش گردشگری سلامت بیشتر رشد خواهد کرد که این خود منجر به توسعه امر گردشگری و افزایش درآمدزایی این بخش می‌شود.

محبوب ترین تخصص های گردشگری سلامت در ترکیه

جراحی های زیبایی، کاشت مو و بیماری های دهان و دندان از بخش های مهمی هستند که بیشترین متقاضی را در بین گردشگران سلامت به خود اختصاص داده اند.
در حالی که اینها تخصص هایی هستند که بیشترین بیماران را به خود جذب می کنند، تخصص های دیگری مانند سرطان شناسی، جراحی مغز و اعصاب و هماتولوژی-انکولوژی وجود دارد که تعداد قابل توجهی از افراد را به ترکیه می کشاند.

مشوق های گردشگری سلامت

دولت ترکیه در سال های اخیر برای رونق گردشگری سلامت و استفاده از پتانسیل های فراوان نظام بهداشت ترکیه در این راستا، اقدام به تنظیم مشوق های جذابی برای آژانس های مسافرتی و مراکز بهداشتی فعال در امر گردشگری سلامت، کرده است که برخی از آنها شامل پشتیبانی از تبلیغات و بازاریابی حوزه سلامت، ارائه سوبسید60 % در پروازهای تورهای پزشکی، پشتیبانی آموزش زبان‌های خارجی و آموزش گردشگری سلامت و پشتیبانی از مشارکت شرکت های گردشگری و موسسات خدمات پزشکی در رویدادها و نمایشگاه های گردشگری و سلامت خارج و داخل کشور است.

با این حجم از تقاضا و پویایی در بازار کار ترکیه در حوزه سلامت، پیش بینی می‌شود کسانی که در یکی از شاخه های پزشکی در ترکیه تحصیل کنند از موقعیت های شغلی بسیارخوبی برخوردار شوند. مجموعه آرتان بورس تاپ، با سال ها تجربه پربار در زمینه مشاوره تحصیلی دانشگاه های ترکیه و به خصوص در رشته های پزشکی و داشتن صدها تجربه موفق درخصوص مهاجرت تحصیلی، اطلاعات با ارزشی را در رابطه با شرایط پذیرش دانشگاه‌های پزشکی ترکیه به صورت کاملا رایگان در اختیار متقاضیان تحصیل رشته های پزشکی در دانشگاه های ترکیه قرار می دهد. مشاورین ما 24 ساعته آماده پاسخگویی به سوالات شما در تمام زمینه های تحصیلی در ترکیه هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *