انتی بیوتیک

صادرات ۷۰ میلیون دلار دارو به خارج کشور

­ به گفته نایب رئیس صندوق‌های تولید کنندگان دارو در سال گذشته صادرات دارو از کشورمان در حدود ۷۰ میلیون دلار بود

تصویر روز ـ ­ به گفته نایب رئیس صندوق‌های تولید کنندگان دارو در سال گذشته صادرات دارو از کشورمان در حدود ۷۰ میلیون دلار بوده که نسبت به واردات ۲ میلیارد دلاری این صنعت به کشورمان میزان ناچیزی است.

به گزارش صدا و سیما، پیر صالحی، نایب رئیس صندوق‌های تولید کنندگان دارو گفت: صادرات دارو از کشورمان در سال گذشته ۷۰ میلیون دلار بوده که این میزان نسبت به حجم واردات دارو و مواد اولیه میزان بسیار ناچیزی است. در سال گذشته واردات دارو و مواد اولیه تولید آن به کشورمان به ۲ تا ۲.۵ میلیارد دلار رسید.

پیر صالحی در ادامه افزود: در چند سال اخیر تولیدات دارو درکشورمان هم از نظر کیفیت و کمیت افزایش داشته است. باید تلاش کنیم، تا بتوانیم صادرات این محصولات را نیز افزایش دهیم.

نایب رئیس صندوق‌های تولید کنندگان دارو درباره مشکلات صادرات دارو بیان کرد: یکی از مشکلات صادرات دارو بحث سپرده گذاری ارزی تجار و بازرگانان برای رفع تعهد ارزی است که دولت باید نگاه ویژه‌ای به این موضوع بکند.

وی در ادامه افزود: برای افزایش صادرات دارو باید زیر ساخت‌های تولیدات این صنعت را بازسازی و نوسازی شود و کیفیت محصولات دارو (جی ام پی) تولید داخل را افزایش دهیم.

هشتمین نمایشگاه بین‌المللی دارو و صنایع وابسته ایران فارما، ۵ تا ۷ مهر در مصلای تهران در حال برگزاری است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *