202 1

اولین سامانه تاکسی آنلاین رونمایی شد

هویت و سوابق خودرو و راننده در سازمان تاکسیرانی ثبت و ضبط است

تصویر روز ـ با مجوز اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی اتاق اصناف ایران و با هدف بهبود وضعیت حمل و نقل عمومی درون‌شهری سامانه تاکسی آنلاین رونمایی شد.
محمدتقی مهدیخانی، عضو انجمن شرکت‌های تاکسیرانی خصوصی در مراسم رونمایی از این سامانه عنوان کرد:‌ با هدف بهبود وضعیت حمل و نقل عمومی و براساس ماده ۳ آئین‌نامه اجرائی قانون مربوط به امور تاکسیرانی وحمل ونقل مسافر وهمچنین ماده ۲۰۲ و۲۰۳ آئین نامه راهنمائی ورانندگی که بر عدم جابه‌جایی مسافر توسط خودروهای شخصی تاکید دارد سامانه تاکسی آنلاین راه‌اندازی شد.
وی ادامه داد: با توجه به مشکلات حقوقی که برای همکاران تاکسیران درکل کشور وجود دارد نیاز به یک سامانه اختصاصی برای ناوگان تاکسی‌های رسمی کاملا ضروری بود، البته قبلا شرکتی وجود داشت که بنا به دلایلی ازادامه فعالیت باز ماند.
عضو انجمن شرکت‌های تاکسیرانی خصوصی بیان کرد:‌ به همین دلیل این سامانه به طور اختصاصی برای ناوگان تاکسیرانی طراحی وبه زودی آماده بهره‌برداری است ، این سامانه مختص تاکسی است و خدمات‌دهندگان آن رانندگان تاکسی ناوگان رسمی حمل ونقل مسافر در کشور خواهند بود.
مهدیخانی با اشاره به اعتماد جامعه به تاکسی‌های مجاز ورسمی تحت نظارت متولیان قانونی حمل ونقل ،‌عنوان کرد: ‌به طور قطع نظارتهای عالیه مانع از مشکلاتی خواهد شد که در گذشته در این حوزه توسط برخی از ارائه‌دهندگان این خدمات به وجود آمده بود، می‌شود.
عضو انجمن شرکت‌های تاکسیرانی خصوصی بیان کرد:هویت و سوابق خودرو و راننده در سازمان تاکسیرانی ثبت و ضبط است و بعد از تائید مراجع ذیصلاح با صدور مجوز رسمی از متولی قانونی حمل ونقل، موفق به اخذ پروانه فعالیت در حوزه حمل و نقل عمومی خواهد شد.
عضو انجمن شرکت‌های تاکسیرانی خصوصی با اشاره به هدفگذاری افزایش احساس امنیت در سیستم جابه‌جایی مسافر اظهار کرد:‌ این سامانه با مشارکت تاکسیرانان متعهد دارای پروانه تاکسیرانی در سراسر کشور اجرایی می‌شود و تنها رانندگان تاکسی هستند که به مردم ارائه خدمات خواهند داشت.
وی با تاکید براینکه در دراز مدت شاهد تحول فرهنگی در فرهنگ تاکسیرانی و حمل ونقل شهر نیز خواهیم بود، خاطرنشان کرد:‌تمامی فعالان و کارآفرینان در سیستم آنلاین حمل و نقل و جابه‌جایی مسافر در حال تلاش برای ارایه خدمات به مردم و در بخش حمل و نقل عمومی هستند اما این سامانه آنها را به چالش بزرگ افزایش امنیت سفر و ارائه خدمات اصولی به رانندگان تاکسی مطابق با خواسته و نیاز و اراده شهروندان و احترام به کسوت تاکسیرانان دعوت می‌کند.
مهدیخانی با بیان اینکه این سامانه متعلق به اولین شرکت تاکسیرانی خصوصی کشوراست،‌عنوان کرد:پس از ۲۰ سال فعالیت به مشکلات تاکسیرانان زحمتکش و نیازشهروندان آگاهی داریم وبرهمین اساس به ارائه خدمات بر بستر تکنولوژی اقدام کرده‌ایم. ما مدعی هستیم که در مسیر افزایش احساسپاک کردن تصویر شاخص امنیت مردم و بهبود وضعیت رانندگان تاکسی گام‌های مهمی برخواهیم داشت. ضمن اینکه در حوزه هزینه مسافر و درآمد راننده تاکسی نرخی را ارائه می‌کنیم که با نرخ‌گذاری سایرفعالان این حوزه متفاوت است و با توجه به نوع خدماتی که تاکسیران براساس تقاضای شهروند ارائه می‌دهد در انتهای سفر فاکتور با ثبت کلیه جزئیات سفر به گوشی مسافر ارسال می‌شود که مصداق رعایت حقوق طرفین خواهد بود.
وی با بیان اینکه یک نرخ مشخص و مصوب درزمان تقاضای سفر به مسافر و راننده اعلام می‌شود، عنوان کرد: عملاً نیازی به روش‌های غیر مرسوم بوجود نخواهد آمد به این دلیل که قصد نداریم از عجله مردم کسب درآمد کنیم.
وی عنوان کرد:‌ به عنوان حلقه اتصال عرضه وتقاضا در خصوص خدمات اصولی و بهینه حمل ونقل متعهد به تعهدات قانونی خود هستیم. این نوعی جدید ازتعهد خدمات برای اولین بار در حوزه حمل ونقل درون شهری در کشور است بنابراین شهروندان با استفاده از تی بی تی انتخابی جدید وبیشتر نسبت به حمل ونقل درون شهری خواهند داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *