حسن پور

گردهمایی تخصصی بسیج اصناف آبان ماه برگزار می شود

برای ورود واحد های صنفی – تولیدی به بازارهای صادراتی در حال برنامه ریزی و تدوین راه کارهای اجرای هستیم

تصویر روز ـ گردهمایی تخصصی هیات های اندیشه ورز سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی سراسرکشور از دوم تا پنجم آبان ماه در مشهد مقدس برگزار می شود.

به گزارش تصویر روز ، دکتر غلامرضا حسن پور با بیان این مطلب در نشست هفتگی شورای عالی بسیج تجار و فعالان اقتصادی کشور گفت: در این همایش چهار روزه ، رئیس و هیات رئیسه اتاق اصناف ایران و تهران، روساء و دبیران هیات های اندیشه ورز سراسر کشور و روسای اتاق‌های اصناف مراکز استانها ، رؤسای سازمانهای بسیج اصناف ، مسئولان بسیج اتاق های بازرگانی استانها و برخی اساتید برجسته کشور حضور دارند.

حمایت از واحدهای صنفی – تولیدی

وی اظهارداشت: با برنامه ریزی های صورت گرفته برای روزهای مختلف این همایش عناوین و سرفصل های خاصی در نظر گرفته شده است. به گفته وی برای حضور در این نشست از مسئولان عالی رتبه نیز دعوت بعمل آمده است.
دکتر حسن پور در ادامه از برنامه بسیج اصناف برای حمایت از صدور محصولات واحدهای صنفی – تولیدی به بازار های منطقه ای و جهانی خبر داد.
وی افزود: برای ورود هدفمند واحد های صنفی – تولیدی به بازارهای صادراتی در حال برنامه ریزی ، تدوین راه کارهای اجرای و همچنین تشکیل میزهای تخصصی هستیم.

همکاری اتاق اصناف و اتاق بازرگانی

وی تاکید کرد: برای تحقق این موضوع نیازمند همکاری و مشارکت بیش از پیش اتاق های بازرگانی و اصناف با یکدیگر هستیم.
به گفته وی کمک به بنگاه‌های کوچک برای رشد و توسعه و حضور در بازار های منطقه از جمله برنامه‌هایی است که توسط بسیج تجار بدون دخالت در امور تجاری دنبال میشود.
حسن‌پور افزود: در بحث مانع‌زدایی کارها با جدیت دنبال می‌شود و به کمک بسیج اتاق‌های بازرگانی و اتاق اصناف ایران در استان‌ها به دنبال شناسایی موانع و مشکلات واحدهای تولیدی، صنعتی و اقتصادی هستیم.
رئیس سازمان بسیج اصناف و تجار کشور خاطرنشان کرد: تفاهم‌نامه‌هایی نیز با دولت منعقد کرده‌ایم که بتوانیم با شناسایی موانع و مشکلات واحدهای تولیدی، صنعتی و اقتصادی، عمده مشکلات واحدها را برطرف کنیم و در این زمینه از تمام توان و تلاش خود استفاده خواهیم کرد.

نقش وزارت خارجه در توسعه مناسبات تجاری

در ادامه این نشست محمدعیدیان عضو شورای عالی بسیج تجار و فعالان اقتصادی کشور خواستار همکاری بیشتر وزارت خارجه در خصوص توسعه مناسبات تجاری با دیگر کشورها شد.
وی اظهارداشت: رایزن‌های بازرگانی نقش بسیار مهمی در گسترش روابط تجاری میان ایران و سایر کشورها دارند ، لذا انتظار داریم مسئولان وزارت خارجه در این خصوص اقدامات لازم را انجام دهند.

استقبال اتاق اصناف از صدور محصولات واحد های صنفی – تولیدی

سپس مسعود برهمن عضو شورای عالی بسیج تجار و فعالان اقتصادی کشور اعلام کرد: موضوع صدور محصولات واحد های صنفی – تولیدی بطور جدی در دستور کار این شورای و اتاق اصناف ایران قرار دارد.
وی تصریح کرد: پیشنهاد بسیج اصناف در خصوص موضوع صدور محصولات واحد های صنفی – تولیدی به رئیس جدید اتاق اصناف ایران ارایه شد. به گفته وی خوشبختانه رئیس اتاق اصناف ایران نیز از این پیشنهاد استقبال کرده و مقرر شد در این خصوص جلسات تخصی لازم تشکیل شود.
در ادامه نشست شورای عالی بسیج تجار و فعالان اقتصادی کشور محسن شهیدی زاده دبیر کارگروه دانش بنیان و نخبگان بسیج اصناف در خصوص اجرای تفاهم نامه همکاری با معاونت علمی ریاست جمهوری توضیحاتی ارایه داد.

06

03

02

04

05 copy

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *