گردشگر خارجی

بازدید ۳ میلیون گردشگر از ایران

سازمان جهانی گردشگری از رونق صنعت گردشگری در ایران طی سال جاری میلادی خبر داده است

تصویر روز ـ سازمان جهانی گردشگری از رشد ۲۶درصدی ورود گردشگران خارجی به ایران در ۷ماهه نخست ۲۰۲۳ و بازدید حدود ۳میلیون گردشگر از ایران خبر داد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، سازمان جهانی گردشگری در گزارشی تعداد گردشگران خارجی در جهان طی ماه‌های ژانویه تا ژوئیه سال جاری میلادی را 700 میلیون نفر اعلام کرد. جمعیت گردشگران خارجی در این دوره نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 43درصدی داشته است.

در هفت‌ماهه نخست سال 2022 بالغ بر 489 میلیون گردشگر خارجی از نقاط مختلف جهان دیدن کرده بودند.

بر اساس این گزارش ماه ژوئیه شلوغ‌ترین ماه در صنعت گردشگری جهان بوده است به‌طوری که 145 میلیون گردشگر خارجی در این ماه به مسافرت رفته‌اند که معادل 20 درصد کل جمعیت گردشگران خارجی در هفت‌ماهه 2023 بوده است.

بررسی مناطق مختلف جهان نشان می‌دهد همه مناطق جهان در هفت‌ماهه اول سال 2023 با تقاضای بالای گردشگران خارجی مواجه شده‌اند. اروپا به‌عنوان بزرگترین مقصد گردشگران خارجی با رشد 91درصدی ورود گردشگران نسبت به قبل از شیوع کرونا مواجه شده است.

خاورمیانه نیز شاهد اقبال خوبی از سوی گردشگران خارجی بوده است به‌طوری که جمعیت گردشگران ورودی به این منطقه نسبت به قبل از شیوع کرونا در سال 2019 رشد 20درصدی داشته است.

سازمان جهانی گردشگری در بخش دیگری از گزارش خود از رونق صنعت گردشگری در ایران طی سال جاری میلادی خبر داده است.

بر اساس آمار این نهاد بین‌المللی ورود گردشگران خارجی به ایران طی ماه‌های ژانویه تا ژوئیه سال جاری میلادی با رشد 26درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده است.

در هفت‌ماهه نخست سال 2022 بالغ بر 2 میلیون و 360 هزار گردشگر خارجی از ایران دیدن کردند اما در مدت مشابه امسال جمعیت گردشگران خارجی که به ایران سفر کردند به 2 میلیون و 970 هزار نفر رسیده است.

رشد 26درصدی ورود گردشگران خارجی به ایران از ابتدای 2023 در حالی است که طی سال میلادی گذشته نیز با احیای صنعت گردشگری ایران پس از شیوع کرونا شاهد رشد بیش از 4برابری ورود گردشگران به ایران بودیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *