تحصیل در کشور ترکیه

مزایای تحصیل در کشور ترکیه

اگر رویای ساختن آینده ای درخشان را دارید و در تلاش برای دستیابی به بهترین آینده ی شغلی هستید با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

تحصیل در کشور ترکیه راهی مطمئن برای دستیابی به آینده ی شغلی و تحصیلی  روشن بوده از این روی هر ساله بسیاری از دانشجویان از سرتاسر دنیا به منظور اخذ پذیرش دانشگاه های این کشور با یکدیگر رقابت می کنند.

مزایای تحصیل در کشور ترکیه

تحصیل در کشور ترکیه دارای بی شمار مزایا بوده که در ادامه به بررسی مهم ترین آن ها خواهیم پرداخت.

تنوع بالا در رشته های تحصیلی: کشور ترکیه دارای دانشگاه های متعدد دولتی و غیر انتفاعی بوده از این روی اغلب رشته های تحصیلی را دارا می باشد.

سطح بالای آموزشی و علمی: دولت ترکیه همواره سعی داشته تا سطح علمی دانشگاه های این کشور را با استاندارد های روز دنیا پیش ببرد. سطح بالای آموزشی این کشور سبب شده تا مدرک فارغ التحصیلان نیز از ارزش بالایی برخوردار باشد.

امکان کار دانشجویی: مجوز کار دانشجویی نیز یکی دیگر از مزایای تحصیل در ترکیه بوده و اغلب به دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دکتری تعلق می گیرد.

هزینه ی پایین: تحصیل در ترکیه به نسبت دیگر کشور های اروپایی هزینه ی کمتری به همراه دارد. هزینه ی پایین تحصیل در این کشور سبب شده تا در چند سال اخیر بسیاری از متقاضیان از سراسر دنیا به منظور ثبت نام  در دانشگاه های این کشور اقدام کنند.

مسافت کوتاه با ایران: مسافت کوتاه ترکیه با ایران علاوه بر رفت و آمد آسان، سبب شده تا این دو کشور از نظر فرهنگی نیز بسیار به هم شبیه باشند.

بهترین دانشگاه های کشور ترکیه

ترکیه  دارای تعداد زیادی دانشگاه و موسسات آموزش عالی بوده از این روی تصمیم گیری برای انتخاب بهترین دانشگاه اندکی دشوار می باشد.

دانشگاه کارابوک

این دانشگاه در سال 2007 به عنوان یک دانشگاه دولتی در شهری به همان نام شروع به کار کرده است. دانشگاه کارابوک با فراهم کردن محیطی امن و داشتن رشته های تحصیلی متنوع نظیر مامایی، کامپیوتر، پزشکی، جامعه شناسی و غیره  توانسته هر ساله دانشجویان زیادی را از سرتا سر دنیا به سوی خود جذب کند.

شهریه دانشگاه کارابوک: کارابوک یک  دانشگاه دولتی بوده از این روی شهریه ی مناسبی دارد. هم چنین این دانشگاه دارای رشته های تحصیلی متنوعی بوده و شهریه ی هر رشته با دیگری متفاوت می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید به وب سایت این دانشگاه مراجعه فرمایید.

متقاضیان می توانند به منظور دریافت پذیرش دانشگاه کارابوک، در آزمون هایی نظیر یوس شرکت کرده و یا بورسیه ی تحصیلی ترکیه را دریافت کنند.

نکته: لازم به ذکر است که دانشگاه کارابوک مورد تایید وزارتخانه ایران نمی باشد.

دانشگاه دوکوز ایلول

دوکوز ایلول واقع در ازمیر ترکیه بوده و جزو یکی از قدیمی ترین دانشگاه های این کشورمحسوب می شود. دوکوز ایلول با داشتن طیف گسترده ای از رشته ی تحصیلی توانسته به یکی از بهترین دانشگاه های دولتی کشور ترکیه تبدیل شود.

تحصیل در دانشگاه دوکوز ایلول: دانشجویان می توانند از روش های گوناگونی نظیر شرکت در آزمون یوس، پذیرش دانشگاه دوکوز ایلول را دریافت کنند.

بورسیه ی تحصیلی دانشگاه دوکوز ایلول: زمان اقدام برای ترکیه بورسلاری هر ساله از 25 دی تا اول اسفند ماه بوده از این روی متقاضیان می توانند در بازه ی زمانی مشخص شده درخواست خود را ارسال کنند. ترجمه مدارک تحصیلی قبلی به انگلیسی و یا ترکی، ارائه انگیزه نامه، ارائه توصیه نامه، مقالات و فعالیت های پژوهشی از جمله مدارک مورد نیاز به منظور اخذ بورسیه ی تحصیلی این دانشگاه می باشد.

مزایای تحصیل در دانشگاه دوکوز ایلول: بسیاری از هزینه های دانشجویان نظیر مخارج درمان، اقامت، آموزش زبان ترکی و غیره رایگان و بر عهده ی دانشگاه می باشد.

دانشگاه یدی تپه:

این دانشگاه خصوصی در شهر استانبول واقع شده و دارای 13 دانشکده بوده و هر ساله دانشجویان زیادی در رشته هایی چون پزشکی، مهندسی و غیره را ثبت نام می کند. یدی تپه با امکانات بی نظیر و سطح علمی بالا توانسته در چند سال اخیر به یکی از بهترین دانشگاه های شهر استانبول تبدیل شود از این روی رقابت به منظور اخذ پذیرش این دانشگاه نسبتا بالا می باشد. از جمله رشته های تحصیلی دانشگاه یدی تپه می توان به داروسازی، اقتصاد، حقوق، مدیریت بازرگانی، معماری و غیره اشاره کرد.

https://touran.academy/yeditepe-university/

امکانات دانشگاه یدی تپه: این دانشگاه دارای امکاناتی چون لابراتوار، کارگاه های علمی، باشگاه دانشجویی، استخر، زمین تنیس، آزمایشگاه های تخصصی و غیره بوده که هر یک از آن ها می تواند تاثیر بسیار زیادی در سطح علمی دانشجویان داشته باشد.

نکته: هزینه ی ثبت نام در هر یک  از رشته های تحصیلی این دانشگاه با دیگری متفاوت بوده و هرساله میزان شهریه مقدار کمی افزایش پیدا می کند.

در چند سال اخیر دانشگاه یدی تپه از طریق امضای توافق نامه با کشور هایی چون آمریکا، کانادا، روسیه و غیره برای تبادل دانشجو اقدام کرده است.

دانشگاه آنکارا:

این دانشگاه دارای طیف گسترده ای از رشته های تحصیلی می باشد. دانشگاه آنکارا در سال 1946 تاسیس شده و در حال حاضر، حدود 70000 دانشجو در آن تحصیل می کنند.دانشگاه آنکارا در سال 2014 به عضویت پیمان اراسموس درآمده از این روی با بسیاری از دانشگاه های بزرگ دنیا نیز در ارتباط  بوده و تبادل دانشجو می کند.متقاضیان می توانند از طریق شرکت در آزمون هایی چون yos، SAT و یا ACT پذیرش دانشگاه آنکارا را اخذ کنند.شهریه ی دانشگاه آنکارا بسیار مقرون به صرفه بوده از این روی دانشجویان هیچ گاه از بابت هزینه ها نگرانی نخواهند داشت.

اقامت دانشجویان: شهر آنکارا دارای بی شمار خوابگاه و خانه های دانشجویی در نزدیکی دانشگاه بوده بنابراین رفت و آمد نیز برای دانشجویان بسیار آسان می باشد.

دانشگاه آیلین:

دانشگاه آیدین واقع در شهر استانبول یکی دیگر از دانشگاه های مشهور و البته معتبر این کشور بوده که با شعار (پیش به سوی آینده ای روشن) توانسته هر ساله فارغ التحصیلان زیادی را وارد بازار کار کند. این دانشگاه در سال 2007 تاسیس شده و جزو یکی از پویاترین دانشگاه های این کشور محسوب می شود.

از جمله ویژگی های دانشگاه آیدین می توان به موارد ذیل اشاره کرد.

فراهم کردن موقعیت شغلی: دانشگاه آیدین همواره سعی داشته تا ضمانت شغلی برای دانشجویان خود ایجاد کند از این روی 90 درصد دانشجویان این دانشگاه پس از اتمام تحصیل مشغول به کار خواهند شد.

کادر آموزشی: کادر علمی این دانشگاه متشکل از بهترین اساتید بوده بنابراین از سطح آموزشی بسیار بالایی برخوردار می باشد.

تنوع بالای رشته های تحصیلی: دانشجویان می توانند در بسیاری از رشته های تحصیلی نظیر بازیگری، زبان انگلیسی، مهندسی عمران، گرافیک، پزشکی و غیره پذیرش این دانشگاه را اخذ کنند.

دانشگاه اژه:

شهریه کم، محیط مناسب دانشگاه، برنامه های متعدد فوق درسی سبب شده تا رقابت بر سر دانشگاه اژه به بیشترین حد خود برسد. دانشگاه اژه از 17 دانشکده تشکیل شده و امکاناتی نظیر کتابخانه ی پیشرفته، خوابگاه، رستوران، کافه تریا، سالن های اجتماع، سالن های ورزشی و غیره را دارا می باشد. دانشگاه اژه مورد تایید وزارت علوم و بهداشت بوده از این روی مدرک دریافتی از این دانشگاه در ایران نیز معتبر می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *