شعبه بانک گردشگری

اعتبار سنجی مشتریان بانك ها با هوش مصنوعی

با استفاده از هوش مصنوعی بتدریج می توان از تخلفات در حوزه های بانكی و مالی جلوگیری كرد

تصویر روز _ بانك ها در نظر دارند از مدل های مختلف هوش مصنوعی برای ارائه خدمات بهتر و بیشتر در آینده استفاده كنند.

مهران محرمیان معاون فناوری های نوین بانك مركزی در گفتگو با برنامه روزی نو اظهار داشت: در هر دهه فرایندهای تكنولوژی ویژه ای رادر شبكه بانكی كشور تجربه كردیم؛ دهه اول مباحث الكترونیك شدن دیتا و تجمیع آن در مراكز بانكی مطرح بوده، دهه دوم شبكه های بین بانكی و كارتی شتاب گرفته و در دهه سوم شبكه های پرداخت و دستگاه های كارتخوان گسترش یافتند و امروزه در دهه چهارم كه دهه نظارت است مهمترین فناوری ها با هوش مصنوعی با كلان داده ها و ابرداده ها تحلیل می شود. به گزارش تصویر روز محرمیان افزود: با استفاده از هوش مصنوعی بتدریج می توان از تخلفات در حوزه های بانكی و مالی جلوگیری كرد.

معاون فناوری های نوین بانك مركزی بیان داشت: در اعتبارسنجی مهمترین نكته این است كه اطلاعات سازمان های مختلف بانكی و سازمان های مالیاتی، قوه قضائیه، وزارت رفاه، راهنمایی و رانندگی، وزارت نیرو و مخابراتی كه در تعامل با مردم هستند به جمع و پردازش بر اساس مدل های مبتنی بر هوش مصنوعی با ارائه امتیاز اعتباری برای بازپرداخت تسهیلات بپردازند.

وی گفت: وثیقه گذاری و رمز ارزها در شبكه بانكی در حال حاضر مورد تایید نیست چون هم منع قانونی و هم تبعاتی برای سیستم پولی كشور دارد، اما اقداماتی در حوزه های مختلف بانكی و مالی در دست اقدام است تا توصیف الكترونیك مطلوبی در این حوزه ارائه دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *