بانک مرکزی

جزئیات انتقال موسسه نور به بانک ملی

سپرده‌گذاران موسسه اعتباری نور هیچ نگرانی در خصوص سپرده‌هایشان نداشته باشند

تصویر روز – معاون نظارت بانک مرکزی به تشریح جزئیات انتقال موسسه اعتباری نور به بانک ملی پرداخت و گفت: سپرده‌گذاران موسسه اعتباری نور هیچ نگرانی در خصوص سپرده‌هایشان نداشته باشند و از روز شنبه ۱۱ آذر ماه سپرده مشتریان این موسسه در بانک ملی ایران خواهد بود.

به گزارش ایسنا، محمد پور – معاون نظارت بانک مرکزی – ضمن تشریح جزئیات انتقال موسسه اعتباری نور به بانک ملی متذکر شد: بانک مرکزی در راستای اصلاح نظام بانکی و سیاست‌های نظارتی و شفافیت‌ از یک سال گذشته اقداماتی انجام داده که این کار نیز جزو همین تمهیدات صورت گرفته است.

وی همچنین با اشاره به اینکه موسسه اعتباری نور از روز شنبه در قالب بانک ملی فعالیت خواهد کرد، گفت: سپرده‌گذاران و تمام ذینفعان این موسسه از ۱۱ آذر ماه ذیل مدیریت بانک ملی فعالیت می‌کنند.

معاون نظارت بانک مرکزی در پاسخ به اینکه سپرده‌گذاران موسسه اعتباری نور برای انتقال حسابشان به بانک ملی باید کار خاصی انجام دهند؟ توضیح داد: لازم نیست سپرده‌گذاران کار خاصی انجام دهند، زیرا تمهیدات این کار در چند ماه گذشته با توجه با جلسات مستمر در بانک‌مرکزی اندیشیده شده است.

وی در مورد زمان انتقال حساب ها نیز توضیح داد: یک دوره گذار سه ماهه پیش‌بینی شده که سپرده‌گذاران همه خدماتی که قبلا از سوی موسسه دریافت می‌کردند و حتی خدمات بیشتر را از طریق همان شعبات موسسه دریافت خواهند کرد و سپرده‌گذاران پس از دوره گذار شماره حساب بانک ملی خواهند داشت.

محمدپور با حضور در یک برنامه تلویزیونی با تاکید بر اینکه نگرانی برای کارکنان موسسه اعتباری نور وجود نداشته زیرا آنان از ۱۱ آذر ماه به عنوان کارمند بانک ملی به فعالیت خود ادامه می‌دهند، گفت: بانک ملی از این طریق کمبود منابع انسانی برای خدمت به مردم را با این نیروهای با تجربه جبران خواهد کرد.

همچنین در اطلاعیه بانک مرکزی آمده است:

۱-شعب و کارکنان شاغل در موسسه اعتباری نور همانند گذشته مشغول به فعالیت بوده و در چارچوب مصوبات کمیته اصلاح نظام بانکی به بانک ملی ایران منتقل می‌شوند.

۲-ارائه خدمات بانکی به تمامی مشتریان اعم از سپرده‌گذاران و تسهیلات گیرندگان موسسه اعتباری یاد شده با مدیریت و راهبری بانک ملی ایران در چارچوب ضوابط و مقررات ابلاغی و طبق روال عادی قبلی به قوت خود ادامه می‌یابد و مشتریان می‌توانند خدمات مزبور را همانند گذشته در چارچوب قراردادهای سپرده‌گذاری و تسهیلاتی دریافت کنند. علاوه بر آن در چارچوب مقررات این بانک از خدمات گسترده‌تری که توسط بانک مذکور در حال ارائه است بهره‌مند شوند.
۳- امور سهام موسسه اعتباری نور، پاسخگوی تمام سوالات و درخواستهای سهامداران موسسه خواهد بود. مطالبات سهامداران موسسه یاد شده در چارچوب مصوبات صدرالاشاره و پس از ایفای تعهدات موسسه مذکور به بانک مرکزی و سایر دستگاه های اجرایی و مراجع قانونی، محاسبه و پرداخت می‌شود.
۴-هیئت سرپرستی منصوب بانک مرکزی در موسسه اعتباری غیر بانکی نور مستقر هستند و تمام مراحل این برنامه توسط آنان و با نظارت کامل در حال انجام است.
۵- بی تردید در کنار لطف و مرحمت الهی، اصحاب رسانه، کارشناسان، مدیران و صاحب نظران نظام بانکی در راستای تشریک مساعی برای دستیابی به اهداف مد نظر این تکلیف مهم، نقش انکارناپذیری داشته و مددکار مسئولان و عوامل این ماموریت هستند.

خاطر نشان می‌شود: این فرایند به عنوان گامی مهم در راستای حفظ ثبات و سلامت نظام بانکی محسوب شده و همراهی در اجرای موفق آن برای ارائه خدمات بهتر به آحاد جامعه مورد انتظار است. بنابراین بانک مرکزی از هموطنان تقاضا دارد اخبار و اطلاعات مربوط به این طرح ملی را صرفاً از طریق اطلاعیه‌های رسمی بانک مرکزی و بانک ملی ایران پیگیری کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *