170768506

برزیل به ائتلاف اوپک‌ پلاس‌ ملحق می‌شود

پنجاه‌ و یکمین نشست کارگروه وزارتی نظارت بر توافق اوپک‌پلاس (JMMC) برگزار شد

تصویر روز ـ وزیر انرژی برزیل در سی‌ و ششمین نشست اوپک‌پلاس، از موافقت لولا داسیلوا با الحاق این کشور به ائتلاف اوپک‌پلاس خبر داد.

 «مارسیو فلیکس» که مهمان افتخاری سی و ششمین نشست وزارتی ائتلاف تولیدکنندگان عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و غیر اوپک (اوپک‌پلاس) بود، از موافقت «لوئیس ایناسیو لولا داسیلوا» رئیس‌ جمهور برزیل برای پیوستن این کشور به ائتلاف یاد شده خبر داد و گفت که از یکم ژانویه ۲۰۲۴ (۱۱ دی‌ ماه ۱۴۰۲)، این کشور تولیدکننده نفت در آمریکای جنوبی به اوپک‌پلاس ملحق خواهد شد.

وی افزود: برزیل به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین کشورهای تولیدکننده نفت در آمریکای لاتین تلاش خواهد کرد با عضویت در اوپک‌پلاس به بهبود شرایط بازارهای جهانی نفت خام کمک کند.

با الحاق برزیل به ائتلاف اوپک‌پلاس، شمار کشورهای غیر اوپک به ۱۴ عضو و مجموع کشورهای عضو این ائتلاف به ۲۴ عضو می‌رسد؛ در حال حاضر ۱۳ کشور عضو اوپک و ۱۰ کشور غیر اوپک در این ائتلاف حضور دارند.

سی‌ و ششمین نشست وزیران نفت و انرژی ائتلاف تولیدکنندگان عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و غیر اوپک (اوپک‌پلاس) که پیش از این طبق برنامه قرار بود ۲۶ نوامبر (پنجم آذر ماه) در محل دبیرخانه دائمی اوپک واقع در وین پایتخت اتریش برگزار شود، ساعتی پیش از طریق ویدیوکنفرانس آغاز شد.

پنجاه‌ و یکمین نشست کارگروه وزارتی نظارت بر توافق اوپک‌پلاس (JMMC) هم امروز از طریق ویدیوکنفرانس و پیش از این نشست برگزار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *