p.u
بدلیل ممنوعیت صادرات پیاز هند

قیمت پیاز در امارات ۶ برابر شد

قیمت‌های خرده‌فروشی پیاز در امارات «حداقل شش برابر» افزایش یافته است

تصویر روز ـ قیمت پیاز در کشور امارات تا ۶ برابر افزایش یافت.

به گزارش تصویر روز به نقل از روزنامه خلیج تایمز ، امارات متحده عربی پس از اعلام ممنوعیت صادرات هند تا مارس سال آینده برای مهار قیمت های داخلی، شاهد افزایش تصاعدی قیمت پیاز است.

به نوشته این روزنامه مدیران صنعت خرده فروشی در این کشور می گویند:به دنبال منابع جایگزین برای تهیه این کالا هستند زیرا قیمت ها برای پاسخگویی به تقاضا شش برابر افزایش یافته است.

آشوک تولسانی، مدیر گروه FMCG در Al Safeer، تأیید کرد: ممنوعیت صادرات، بر نرخ پیاز تأثیر داشته و در نتیجه قیمت‌های خرده‌فروشی «حداقل شش برابر» افزایش یافته است.

بنابراین گزارش ترکیه، ایران و چین جایگزین‌های بالقوه‌ای هستند، اما از نظر کمیت، کیفیت و قیمت، پیاز هندی همچنان مورد استقبال مشتریان است.

تولسانی در بیانیه ای به خلیج تایمز گفت: پس از اینکه نرخ پیاز به 70 تا 80 روپیه در هر کیلوگرم در دهلی نو افزایش یافت، اداره کل تجارت خارجی هند (DGFT) سیاست صادرات پیاز را اصلاح کرد.

هند همچنین یکی از صادرکنندگان عمده پیاز به سایر کشورهای همسایه در شبه قاره و کشورهای حوزه خلیج فارس است که در نتیجه به دلیل ممنوعیت دهلی نو قیمت ها در این کشورها نیز افزایش یافته است.

کمال واچانی، مدیر گروه و شریک گروه آل مایا، گفت: ممنوعیت پیاز توسط دولت هند باعث کشف کشورهای جایگزین برای برآوردن تقاضای پیاز در امارات شده است.

وی با بیان اینکه امارات کانال های تامین خود را متنوع کرده است و چندین کشور بالقوه را به عنوان منبع جایگزین پیاز شناسایی کرده است، افزود که مصر به عنوان یکی دیگر از تامین کنندگان بالقوه پیاز به بازار امارات در نظر گرفته شده است و ترکیه نیز خود را به عنوان یک گزینه اضافی برای تامین پیاز برای تامین نیازهای بازار امارات معرفی می کند.

او افزود: “ما به طور فعال در حال گسترش شبکه های منبع یابی خود هستیم تا عرضه پیاز ثابت برای مصرف کنندگان در امارات را تضمین کنیم. با این وجود، ما به حفظ ثبات بازار و پاسخگویی به تقاضای مصرف کنندگان متعهد هستیم.”

 

345

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *