دلار

افزایش نرخ ارز موقتی است ، هیجانی خرید نکنید

مردم بدانند افزایش نرخ ارز موقتی است و کنترل خواهد شد زیرا افزایش قیمت ها هیجانی است که به زودی برطرف خواهد شد

تصویر روز _ عضو اتاق بازرگانی درباره اتفاقات اخیر در بازار ارز اعلام کرد: آنچه که در بازار ارز ما اتفاق می‌افتد یک شوک است، متاسفانه بعضا در این شرایط تصمیمات عجولانه و هیجانی توسط مردم گرفته می‌شود و به سمت خرید دلار می‌روند و آن‌هایی که دلار دارند هم سعی در نگهداری آن می‌کنند.

به گزارش فارس ، مسعود دانشمند افزود: اگر دولت به این شوک دلار تن ندهد و بانک مرکزی هم مداخله‌ای منطقی داشته باشد تا قیمت تعدیل و تثبیت شود، ما از این موج هم عبور خواهیم کرد و مشکلی ایجاد نمی شود‌.

‌این عضو اتاق بازرگانی تصریح کرد: بر اساس تجربه چند ماه گذشته، بانک مرکزی توانایی خوبی در کنترل بازار ارز و چنین نوساناتی دارد، مردم هم بدانند این افزایش نرخ ارز موقتی است و کنترل خواهد شد زیرا افزایش نرخ ارز در یک روز گذشته هیجانی است که به زودی برطرف خواهد شد.

خرید و فروش با‌ قیمت‌های فعلی ارز آزاد انجام نمی‌شود

‌مجیدرضا حریری، رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و چین نیز در این‌باره می‌گوید: در اینکه دلیل اصلی نوسان در بازار ارز، بحران در منطقه و حمله به یمن بوده هیچ تردیدی نیست و ما در سال‌های گذشته هم با اتفاقات بسیار کوچکتر و محدودتر منطقه‌ای هم شاهد نوسان در بازار ارز بودیم. البته نوسانات اخیر در بازار ارز در حد یک یا دو هزار تومان بوده که این موضوع را نباید تلاطمی بزرگ و طولانی مدت در بازار ارز تلقی کرد.

و‌ی گفت: باید به این نکته مهم توجه داشت که نوسان و افزایش قیمت ارز در روزهای اخیر در معاملات واقعی دیده و ثبت نمی‌شود و بیشتر از اینکه واقعی باشند، اعداد و ارقام مقطعی هستند.

‌حریری اضافه کرد: در واقع اصلا معامله‌ای با این قیمت‌ها صورت نمی‌گیرد زیرا بخش عمده ارز ما برای واردات رسمی از کانال بانک مرکزی هدایت می شود و اعداد کنونی بازار ارز بیشتر در بازارهای کوچک و غیررسمی مطرح است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *