هواپیما

احتمال افزایش قیمت بلیت هواپیما در سال ۱۴۰۳

شورای عالی هواپیمایی این هفته برای تعیین نرخ بلیت هواپیما در سال آینده تشکیل جلسه می‌دهد

تصویر روز _ رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: شورای عالی هواپیمایی این هفته برای تعیین نرخ بلیت هواپیما در سال آینده تشکیل جلسه می‌دهد.

به گزارش تسنیم، محمد محمدی بخش افزود: سازمان هواپیمایی کشوری موظف به اجرای نرخ‌های مصوب است و تا مشخص شدن رای نهایی دیوان عدالت اداری با یک بحث کارشناسی، قیمت جدید را برای سال آینده ابلاغ می‌کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: تا پایان 1402 نرخ مصوب شبکه هوایی، همان قیمت‌های اردیبهشت ماه است، اما پرواز‌های خارجی با توجه به دلاری بودن هزینه‌های فرودگاه مقصد، قیمت آن تابع عرضه و تقاضاست و تابع نرخ گذاری نیست.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری درباره اقدامات این سازمان برای تعطیلات نوروزی گفت: برنامه ریزی برای مسیر‌های پرتردد صورت گفته و تسهیلات فرودگاهی، کنترل بازرسی، امنیتی و نظارتی در حال انجام است و امسال تقارن سفر‌های نوروزی با ماه رمضان باعث برنامه ریزی متفاوت در ساعات افطار و سحر و نماز صبح شده است.

وی با بیان اینکه بیشترین تقاضا در پرواز‌های خارجی در مسیر‌های عتبات عالیات، استانبول و دوبی و در پرواز‌های داخلی مشهد است که با استقبال بیشتری مواجه است افزود: هواپیما‌های پهن پیکر را برای پوشش مسیر‌های پرتقاضایی همانند کیش و مشهد قرار داده ایم.

وی افزود: نرخ بلیت‌های پروازی از سال گذشته بر اساس مصوبه سران قوا با ابلاغیه ستاد تنظیم بازار انجام می‌شود و بعد از نرخ گذاری در اردیبهشت 1402، شرکت‌های هواپیمایی به قوه قضاییه مراجعه کرده و تقاضای آزاد سازی و متنوع سازی نرخ را داشتند که فعلا این حکم موقوف الاجرا از سوی دیوان اعلام شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *