havapima

ممنوعیت فروش چارتری بلیت هواپیما

وزیر راه و شهرسازی از ممنوعیت فروش بلیت پروازها به‌صورت چارتری خبر داد

تصویر روز ـ به‌دنبال مشکلات خرید بلیت هواپیما و قیمت‌های بالاتر از نرخ مصوب، وزیر راه و شهرسازی از ممنوعیت فروش بلیت پروازها به‌صورت چارتری خبر داد که این ممنوعیت از امروز ابلاغ شده و تا بازگشت آرامش به بازار، ادامه خواهد داشت.

به گزارش ایسنا، در ماه‌های گذشته شرکت‌های هواپیمایی به‌دلیل ثابت ماندن قیمت بلیت هواپیما از سال ۱۴۰۰ و شرایط تورمی، درخواست افزایش قیمت بلیت هواپیما را داشتند که درنهایت با موافقت ستاد تنظیم بازار، با افزایش ۲۹ درصدی موافقت شد؛ با وجود این به‌دلیل کمبود هواپیما و متناسب نبودن ظرفیت ناوگان هوایی با تقاضا، همچنان مشکل کمبود بلیت پابرجاست.

به‌دنبال مشکلات موجود در پیدا کردن و خریدن بلیت هواپیما و قیمت‌های بالاتر از نرخ مصوب که به‌صورت چارتری به فروش می‌رفت، مهرداد بذرپاش -وزیر راه و شهرسازی- به سازمان هواپیمایی کشوری گفت ترتیبی اتخاذ کند که پروازهای چارتری تا اطلاع ثانوی لغو شود تا آرامش به بازار بلیت برگردد.

جعفر یازرلو -سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری- نیز به ایسنا اعلام کرد که به شرکت‌های هواپیمایی و سایت‌های فروش بلیت بخشنامه صادر شده و بدین‌ترتیب فروش بلیت چارتری به‌صورت رسمی در کلیه مسیرها توسط سایت‌های فروش بلیت از ۱۰ مرداد به‌صورت رسمی ممنوع خواهد شد.

بدین‌ترتیب وزیر راه و شهرسازی امروز اعلام کرد سازمان هواپیمایی کشوری به ایرلاین‌ها این تصمیم را ابلاغ کرده؛ این تصمیم برمبنای مقررات اتخاذ شده است تا آرامش به بازار برگردد. ممکن است این تصمیم بعدا تغییر کند اما تا برگشتن آرامش به بازار خرید و فروش بلیت هواپیما جاری خواهد بود. اکثر شرکت‌های هواپیمایی با این تصمیم همراه هستند اما ما تا رسیدن به نقطه مطلوب دسترسی آسان همه مردم به بلیت پروازها فاصله داریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *